Alla inlägg under januari 2008

08

Av marcy - 2 januari 2008 11:37

God fortsättning!

 

Det skulle man egentligen kunna säga hela tiden till folk. God fortsättning på dagen. God fortsättning på den här timmen. I juli säger man; god fortsättning på semestern. Jag hoppas i varje fall att ditt år fortsätter väldigt bra.

 

Sedan jag skrev sist, d.v.s 500 år före Kristus så har världen utvecklats enormt. Basketlaget har kammat hem storstilade vinster i den lokala serien. Jag har firat jul och nyår och jag har nu börjat den sega resan mot semestern.

 

För att nu summera december månad i ett våldsamt tempo. Jag har inte trillat av pinnen, vilket man lätt skulle kunna tro p.g.a avsaknaden av nya välformulerade utspel på denna bloggsida. Jag har helt enkelt tagit decemberledigt från mitt verklighetsbaserande författande.

December innehöll förstås julstress. Folk springer runt som myror i stacken. Julklappar ska handlas och dessutom slås in, det skall pyntas, smaskas julbord, rimmas, kokas knäck, skinka och glögg och till råga på detta måste man gå runt och vara så in i helvetes trevlig och glad.  Som tur är valde jag att enbart köpa några julklappar. Jag la detta år ner en smärre summa pengar på några få viktiga.

 

Vi firade jul på vanligt vis. Det börjar alltid den 23:e då vi bevittnar Birgittakyrkans kör sjunga in julaftonen. Min kusin är körledade. Sedan består kören av ytterligare 2-3 släktingar. Resten är främlingar men, sjunga kan de! Det var jättefint i år men, självklart åkte vi för sent till kyrkan och jag fick bittert stå upp under den 1,5 timmes långa föreställningen. Det var verkligen inte trevligt att stå upp för länge, som vi säger här i I-länderna.

På julafton samlas vi alla hos min farbror och hans fru. Då jag säger alla, talar jag om ca. 40 personer. Alla är tydligen släkt på något vis. Vi dricker glögg, lyxfikar (vad nu det ska betyda?) och sjunger julsånger ihop. I år hade även 3 utbytesstudenter letat sig dit. Den japanska flickan fick med hakan nere vid golvet, uppleva en riktigt svensk (?) jul. På kvällen firade jag med familjen, som alltid. Vi åt julmat och delade ut julklappar. Jag fick massvis med bra saker. För att jag varit så snäll förstås. Bland annat fick jag en puss av Ramses. Jag åkte genast till akuten för ett rabiestest. De kallade mig för en astenisk hypokrondiker.

 

Basketmässigt har det varit ett jättetrevligt avslut på året 2007. Vi vann mot Härnösand efter förlängning och vann sedan mot både Bräcke och Dragons U-15. Relativt turbulenta matcher med mycket känslor. Vi har nu fått ett styrdokument hur vi coacher ska bete oss mot domarna, som enligt uppgift får möta ”ett alltmer hårdare klimat”. Vi ska nu börja våra ev. ifrågasättningar och invändningar med ”ursäkta men, jag har en fråga”. Detta går helt i linje med Kalle Anka landet Sverige och dess övriga regler och lagar. Nästa gång min spelare får ett avsiktligt knä stämplat i ryggen (för ja, det hände.), så ska jag knacka domaren på axeln och säga: ”Ursäkta men, jag har en fråga. Kan vi ta time-out så att jag får springa iväg och polisanmäla en misshandel?”.

I övrigt fick jag en jättefin julklapp av laget och även från föreningen. Tack så mycket! Nu ser vi alla fram emot Scottie Pippens match med våra drakar, den 11 januari. Det kommer bli hur kul som helst och en upplevelse utan dess like!

 

Nyår Innehöll en kulinarisk upplevelse som toppade listan på tidigare smakupplevelser för året. Varje nyårsafton firar mina föräldrar med två andra familjer. Det hela går liksom runt och i år var det familjen Löwgrens tur. Jag valde att följa med, för matens skull. Detta skulle visa sig vara ett klokt val då vi som förrätt nummer 2, serverades pilgrimsmussla. Herregud, vad gott. Rekommenderas starkt. Resten av måltiden var även den i god klass men, det blir till att handla denna utsökta mussla och lyxa till det lite till helgen!

Efter maten tackade jag genast för mig och rusade ut genom dörren. Jag hämtade Marcus och vi åkte sedan ut till Juniskär och Anders och Therese. De hade haft en liten middag med vänner och vi sammanstrålande nu för att fira tolvslaget. Jättetrevligt!

Men, har någon filmat fyrverkerierna som sköts iväg från hamnen och som kostade 1 miljon? Det vore trevligt att se.

 

Nytt år och nya utmaningar. Året har för min del börjat väldigt bra. Inte för att det betyder något men, det är alltid trevligt. Ett av många löften får väl bli att sätta spinn på bloggen!

  

Sanningsbaserad ironi, utspelad norrut i landet.

 

”Mannen fyllde 100 år och hade uttryckt en vilja om att åka helikopter. Det hade han alltid velat göra någon gång i sitt liv. Hans barn och barnbarn gjorde detta möjligt. Helikoptern fick hastigt motorhaveri och störtade strax efter avlyft. Mannen fick kort därefter åka helikopter till Sahlgrenska Universitetssjukhuset.”

  

Sköt om dig.

 

Omotiverat positiv

/Marc

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards