Alla inlägg under februari 2008

Av marcy - 8 februari 2008 11:25

En update!

Den senaste månaden har jag jobbat, besiktigat bilen, varit i Stockholm, gått en hjärt/lungräddningskurs, planerat bröllop, sett 14 basketmatcher samt träffat en amerikan vid namn Scottie Pippen.

På jobbet är allt sig likt och jag tjänar mina pengar på att göra till synes, väldigt lite. Sanningen bakom denna oambitiösa ridå är att jag faktiskt haft fullt upp kl. 8-17 varje vardag. Något som fått mig att inse hur plötsligt jag borde byta jobb. Jag har nu lovat mig själv att arbeta med något annat till hösten i alla fall. Jag måste ju njuta av en betald semester först!

Tysken blev underkänd hos bilprovningen. Jag gled på vanligt vis in och började genast uppträda extremt sympatiskt och tillmötesgående. Detta är mitt sätt att få besiktningsmannen distraherad från eventuella läckande bränsletankar eller stora hål i bromsslangarna. Jag står där och låtsas vara intresserad av bilens underrede, då jag i själva verket ringer en mekaniker för däckbyte.

Detta fungerade inte. Den kepsprydde mannen uppmärksammade direkt att mina framrutor var tonade.

-Ajdå, rutorna är ju tonade?

-Är dom? Säger jag.

-Ja, och tyvärr så får du inte ha det.

-Vad trist.

-Jo men, det var väldigt fint gjort.

-Jag vet, det är proffstonat.

Här sprack mitt initialt skickliga skådespeleri som så fint skulle skylta omedvetenhet om att rutorna faktiskt var tonade.

Nu måste jag dra bort filmen, betala för ombesiktning samt även betala Pega Glas igen, för att få rutorna tonade igen. Såhär måste jag göra år efter år efter år. Tills jag börjar följa lagen vill säga.

I Stockholm har jag varit, och coachat matcher. Denna gång vann vi 2 utav 3. Den sista matchen förlorade vi med 1 poäng. Ibland är livet hårt. Vi åkte ner och spelade lördagen efter den mest magnifika fredagen någonsin!

Fredag 11 januari spelade en levande legend i Sporthallen, Sundsvall. Jag pratar inte om Christer Sjögren men, om Scottie Pippen. Under några dagar hade jag nöjet att träffa Mr. Pippen, skaka hans dasslock och växla några ord. Jag kallar det hela för ”the ultimate Pippen experience” . Varför vet jag inte men, det kan vara för att det låter klämmigt.

Scottie gav presskonferenser, intervjuer, fotograferingar, autografsigneringar, coachade våra ungdomsspelare, träffade coacher och hjälpte Dragons att spöa Akropol. Hela ”grejen” var fantastisk och jag värdesätter dessa dagar otroligt högt.

Hans och Bitte ska berätta för världen att de älskar varandra. De ska gifta sig den 8 augusti. Det har sedan 10 år tillbaka stått klart att jag skall vara bestman. Till råga så tvingade jag Hans att anlita mig som s.k toastmaster. Jag har nu fått diverse ansvarsområden. Jag har börjat utföra vissa av dem, bl.a har jag bokat en riktig limousine, d.v.s en som saknar taxiskylt.  Just nu håller jag i hemlighet på att styra upp en kombinerad svensexa/möhippa. Tyvärr har jag EJ fått klartecken att anlita en strippa, vilket kommer sluta med att jag själv får stå för den biten. Detta är olyckligt för samtliga.

Jag kan numera rädda dig, om ditt hjärta stannar. Först kommer jag att fråga varför du ligger ner och ignorerar mig. Då jag märker att du i princip är död så ringer jag SOS. Efter detta kommer jag hejdlöst att börja trycka på din bröstkorg samt blåsa in luft i dig. Efter jag upprepat proceduren några gånger så är tanken att du ska börja leva igen. Detta är otroligt fiffigt.

Något jag måste trycka in här är att det i veckan återfanns ett kuvert i min brevlåda, som faktiskt inte innehöll en räkning av något slag. Det var istället en inbjudan till klassträff. En riktig reunion där vi som gick ut nian tillsammans, äntligen får träffas! Ber du mig berätta om vår klass och det härliga högstadiet, så kan jag berätta krigshistorier i flera dagar. Jag är dock besviken över att våran klasspsykolog Lennart verkar utebli. Han kanske är död i och för sig?

Det är inte förräns i sommar men, vi ska hålla till på Aveny. Först är det tydligen förträff på Primero. Att tyda av klasslistan bor faktiskt de flesta kvar i Sundsvall! Jag är mest intresserad av hur många som är gifta, har blivit homosexuella eller plastikopererat sig.

Basket, basket, basket. The story of my life. Jag har sett många matcher på senaste tiden. 14 stycken är starkt, med tanke på att de i stort sett enbart spelas på helgerna. Icke inräknat är de matcher jag ser på TV o.s.v förstås. YZ-serien och Div. II är tämligen intressanta serier att följa ändå, både på dam och herrsidan. Självklart är jag mest intresserad av mitt egna lag. Mina kära 15-åringar och jag ska få besök av Jämtland imorgon, och på söndag åker vi upp till Härnösand. Nästa helg är det Stockholm, och 4 matcher!

Vi förlorade faktiskt mot Jämtland sist, med 2 poäng. Detta förvånade samtliga inblandade och imorgon ska vi visa vad som gäller. Härnösand är alltid svåra att spela mot och sist krävdes det förlängning för att vi skulle få jobbet gjort. Nu spelar vi dessutom borta, men vi får se. Uppkast kl. 16.00 på Balders imorgon. Är du inte där, så är du någon annanstans.

I övrigt finns det flera intressanta fighter att bevittna i helgen. Bland annat har jag en förhoppning att få se Black Saints inkassera sin första hemmaseger för säsongen, mot Lit. B-laget möter även Jämtland och Sundsvall Saints tar emot Visby.

Jag skriver mina memoarer i ett långsamt flöde men, i den takt jag finner lust till det. Håll till godo och sköt om dig.


Livräddare i dubbel bemärkelse

//Marc


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards