Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Last day!

Av marcy - 18 januari 2009 15:00

Sista dagen, softardagen! Idag är det lördag (ah woohoo! Eh ja) och vädret har lagom till vår hemfärd, blivit aningen mildare. Frukost på ni vet vart och även fotografering med vår skotthärdade servitör. Vi går sedan på ytterligare en shoppingrunda. Varför vet jag inte. Jag kompletterar min redan överfyllda shoppingväska med en bok samt lite Obamaprylar som min far kommer att ha glädje av.

Anders har under några dagars tid poängterat att vi måste till restaurangen Hooters. Varför vet jag inte här heller. Hooters har en enkel affärsidé. Medioker och typisk amerikansk skitmat men som däremot serveras av relativt lättklädda damer. Deras slogan är ”Come for the girls, stay for the wings!”. Fyllda av en underlig förväntan hoppar vi in i en taxi och ber chauffören att genast köra oss till närmaste Hooters. Han skrattar och gör som vi säger. Väl framme kan vi konstatera att i alla fall detta hak, ser för jävligt ut. Inredningen med ljust trä och dammig julgransbelysning överallt, är inget att hänga i julgranen. Likaså servitriserna. Anders hävdar direkt att den reklam som givit honom vissa intryck, har varit kraftigt missvisande. Vi diskuterar en ev. stämning för falsk marknadsföring medan vi väntar på maten. Utan stämning men några överfriterade räkor och en hamburgare senare, tar vi en taxi till bowlinghallen istället.

Lucky Strike är ett riktigt schysst ställe som bara ligger ett stenkast från vårt hotell (helt beroende på styrka, kastteknik samt tyngd på stenen…). Det finns runt 30 bowlingbanor, lika många biljardbord, barer, lounger, restaurang och oräkneliga TV-skärmar som visar sport. Det är riktigt fint där inne! Vi börjar med att rulla klot.  Anders lyckas på något vis vinna med 7 poäng och därför orkar jag inte skriva mer om det. Biljarden går desto bättre och är ju så mycket roligare att vi genast lovar varandra att göra detta oftare. När vi lekt klart sitter vi ner ett tag och tar det lugnt bara. Kvällen ska ju faktiskt bjuda på en rafflande basketmatch!

Middagsplaner. Iväg till Rush Street där det ska finnas mängder av restauranger.  Rush Street är ett fint område och vi börjar lite lätt med att dregla utanför Lamborghini Stores fönster. Jag förstår fortfarande inte vilka det är som går in och köper dessa bilar? Vi går runt i ”rush” och letar efter ett italienskt ställe som vi hört talas om. Efter 9 minuter har vi gått vilse. Till slut blir vi så nerkylda, stressade samt aningen leds, att vi bestämmer oss för att ta en taxi till United Center och förtära någon amerikansk snabb-gris-föda där istället.

På United Center är det som vanligt full fart. 22.100 har kommit för att se dagens match. Uppträdanden och annat i korridoren som vanligt. Ett gospelgäng som ”jamar” loss fångar vårt intresse särskilt. Till svängiga gospeltoner trycker vi ner varsin burgare och går sedan in och sätter oss på våra förstklassiga platser. San Antonio Spurs värmer upp framför näsan på oss, och det ska bli kul att se dem spela. Ett lag som verkligen spelar ett schysst lagspel och som har ett försvarsspel i världsklass. Gästerna rivstartar och kör över stackars Bulls. Men efter några time-outs är de ändå ikapp och i halvtid står det faktiskt lika.

Det är inte förrän i sista quartern som talangen hos gästerna tar över. Bulls får vika ner sig men det handlar om ca. 5 poäng upp då slutsignalen ljuder. Efter matchen använder vi våra ”pass” som vanligt och som tar oss in på sektion 121. Där sitter vi och väntar på Mike. Det är extra många som väntar idag. Det finns ett franskt gäng som förstås är där för Tony Parker. Qui qui blabla, och helt plötsligt kommer faktiskt ”TP” ut och han går upp på läktaren där vi sitter. Han står 2 meter ifrån mig och kramas och har sig med fans och vänner. Jag börjar plötsligt arbeta som paparazzifotograf och visst får jag några schyssta bilder på denna skickliga basketspelare.

Mike dyker även han upp och vi tar några bilder på mig, Anders och honom, ute på planen. Jag känner nu att vi maxat ut Chicago fullständigt. Med nöjda miner vandrar vi ut på baksidan. Mike och Anders har hamnat en bit före. Jag har halkat efter. Tim Duncan, som kommer valsande en bit bort, har fått mig distraherad samt aningen desorienterad. Något typ av magnetismliknande fenomen uppstår, och jag  dras åt Duncans håll. Självklart kliver jag fram och sträcker fram handen. Han tar den och den försvinner. Detta blev en avslutande milstolpe på denna resa. Ungefär som ett perfekt slut på en grym vistelse!

Imorgon kl. 7 tar vi tåget ut till flygplatsen. Hemfärd via New York vid lunchtid och förhoppningsvis landar jag på Arlanda på måndag morgon. Ett stort tack till Mike som har gjort mer än vad man kan begära och gjort resan till det grymmaste jag hittills gjort! Förutom då jag hickade i flera timmar förstås. Det var en vild dag.

Puss på pannan

//Marc

 
 
Anette

Anette

19 januari 2009 09:11

Välkommen hem!
Jisses vilken resa - sådär lyckade ska alla resor vara! Tack för att vi har fått följa med! :o)

http://levermittliv.wordpress.com

 
Ingen bild

Chrissy

19 januari 2009 17:51

G R Y M T!
Välkommen till klubben "vi som varit i USA och älskar det" :-)
Kul att du tog chansen och hälsade på Mr Duncan, inte varje dag man får tillfälle!

Welcome back!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards