Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Simsdag

Av marcy - 3 februari 2009 15:07

God eftermiddag!

Nu har det redan hunnit bli tisdag!?  Jag hoppas ni förstår allvaret i att tiden går så fort. Det innebär i princip att våren är här snart! Fast ändå inte, meddelar min negativt lagda personlighetssida. Egentligen borde man resa söderut, till Malmö kanske, för att återvända till Norrlands huvudstad först i maj.

Helgen blev som förutspådd, fast någon skotercross orkade ingen kliva upp till. Det gör inte så mycket för min del i och för sig. Dock kändes det förstås lite citronsurt då jag läste i Sundsvalls tidning vilken otroligt rafflande tävling med bra underhållning det hade varit. Fint väder och hela baletten. För mig personligen tror jag dock att skotercrossupplevelsen hade varit som porrfilm, relativt trist att se på men desto roligare att få vara med.

Igår var det inte mer att göra än att kicka igång en ny vecka! Motvilligt och likt en fånge på permission dök jag upp på jobbet för ännu en måndag. En fartfylld arbetsdag, lite rå fisk, ruskigt hård träning och sedan hem där vi vilade ögonen på filmen Deja Vu.

Idag har jag mycket att göra på jobbet för en gångs skull! Inte tillräckligt för att inte hinna sticka in med ett nytt blogginlägg, men ändå. Det är inte långt tills klockan blir fem, och då kan jag äntligen lämna min oglamourösa arbetsplats för roligare ting! Idag ska jag och Thess till sporthallen och bada. Egentligen ska vi inte bada alls, utan mer utföra ett hårt träningspass och försöka simma, tja, åtminstone 60 längder var. Det ska bli skönt att komma igång igen. Förut simmade jag regelbundet några gånger i veckan men tappade tyvärr lusten efter nyår. Det är liksom otroligt ensamt, ensidigt och tråkigt efter ett tag att plaska runt i en gigantisk vattenpöl full med tanter.

Vid 7-tiden och om vi undgått drunkning så glider vi upp till A-hallen och ser på kvällens basketligamatch. Solna ligger på tallriken och ja, det är på sätt och vis en finalrepris. Go Dragons och sköt om er!

//Marc

 
 
Ingen bild

Grandmaster J

13 februari 2009 23:45

Nämen Marc, kul att du börjat blogga igen, synd att du blivit lite inaktiv igen dock. Men du kan ju alltid låta nån blogga åt dig, vad sägs om Micke Lindberg? Han kan det här med bloggandet.

 
P2d rich

P2d rich

25 februari 2009 14:30

När fasiken i bövelens namn skall du uppdatera? En gång var det en gång som var grusad, om du förstår? Det var inte halt där!

http://piizrich.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards