Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Tisdag. Gameday!

Av marcy - 3 mars 2009 11:41


Jag upplever en lagom händelserik dag på arbetsplatsen. NRJ Beirut spelar "Blame It" med Jamie Foxx och T-pain, och jag tiltar mitt huvud i takt. Jobben rullar in i jämna strömmar och jag mår som jag förtjänar, fantastisk fint.

Sedan vi hördes sist har tiden gått i rasande fart. Jag har löpt som en kenyan för att komma ikapp och känner nu att jag är redo att skriva lite igen! Det har förstås hänt massor av roliga saker men på allra senaste har följande skett:

  • Dragons har hittat formen och vi myser och ryser på läktaren igen.
  • Jag har besiktigat, lagat och ombesiktigat bilen.
  • Jag har fått en ny telefon.

Eftersom jag är logiskt lagd börjar vi bakifrån.
I oktober förra året köpte jag den mobila telefonen C905, framställd av någon fingerfärdig taiwanes för Sony Ericssons räkning. Jag brukar alltid vara nöjd med ”SE:s” telefoner men just denna har jag haft i mina ägor ca. 3 veckor sedan inköpsdatumet. Resten av tiden har den varit på lagning för de mest idiotiska felen. Jag har nu fått min andra utbytestelefon och alltså mitt tredje exemplar. Jag orkar inte ens kommentera. Jag väntar i alla fall enbart på att även detta exemplar ska börja bete sig dysfunktionellt eller möjligen fatta eld medan jag sover. Jag håller dig uppdaterad.


Bilen har besiktigats. Jag körde hemifrån till Bilprovningen med handbromsen åtdragen och i verk. Detta i ett desperat försök att få bromsbackarna att ta, och därmed kanske ge någon typ av bromsverkan under provningen. Detta fallerade totalt och, egentligen, kan man köra med handbromsen fullt åtdragen så säger väl det allt? Den fungerar inte. Nu är detta åtgärdat av min hovmekaniker och bilen slapp återigen körförbud. Nu börjar planerna på sommarens fälgar istället. Vilka ska jag välja!?

Laget som jag håller kärt och ständigt jobbar för, har äntligen hittat formen. Sedan vi kommit igång och börjat spela riktigt fin basket ligger vi 7 och 0 och är inte detta fantastiskt? Ikväll kan det bli åttonde raka, borta mot Jämtland. Över säsongen ligger vi 14 och 14 och parkerar stadigt på tabellens femteplacering med våra 28 pinnar. Många hoppades vid årsskiftet, men få vågade nog tro att vi strax innan slutspelet skulle ligga där vi nu gör. Snart börjar slutspelet och Fredrik, då pallrar du dig ner. Gärna Umeå då liksom!? Bredvid vägen, knäpp och publicera kort/bilder på IKSU eller vad det heter.

Mina föräldrar har i vanlig ordning begett sig utomlands och det betyder hus och hundvakt för undertecknad. Även fast vi är två som hjälps åt så är det ganska krävande att ha hund. Det är ju inte bara att mata, klappa, bada, kamma och leka med det ansvarslösa djuret. Tikarna löper nämligen för fullt och Ramses lider av fullständig sexuell frustration, och vill gå ut hela tiden. Jag använder all tillgänglig pedagogik och försöker förklara att det inte går, men då börjar han grina. Jag grips då av dåligt samvete och detta har resulterat i att vi går ut alldeles för ofta.

Nu nalkas det lunch och missminner jag mig inte så är det korvstroganoff som bestämts och som står på spisen, och det funkar idag.
Ikväll har vi bjudit in nära och kära att sammanstråla över lite chips och guacemole, samt för att se webbsändningen av Jämtland – Dragons. Go Dragonville!


Mitt mål är att vi hörs imorgon. Lycka till så länge.


För dig som saknar musik på din arbetsplats eller i ditt liv i största allmänhet; http://www.nrjlebanon.com/webradios

 //Marc

 
 
Anette

Anette

3 mars 2009 15:42

Skicka mamma o pappa till Ramses. De behöver jobb! :)

http://levermittliv.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards