Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Hej världen!

Av marcy - 5 mars 2009 10:40


Ny uppdatering och som vanligt handlar exakt allting om mig. Egocentriskt är det och jag njuter.

I tisdags promenerade Dragons hem en seger mot Jämtland, på bortaplan. Jämtlands coach sa att det verkade som att hans spelare haft diarré i flera dagar och spelade utan blod. Detta uttalande var underhållande, och nästan lika underhållande som det var att i 4x10 minuter lyssna på de jämtländska kommentatorerna. Dessa två herrar såg med sina (ot)roliga uttryck och beskrivningar av matchbilden till att hålla våra mungipor uppåt i en annars så tråkig basketmatch.

Igår började dagen i vanlig ordning med att jobba, hem och åt lunch och sedan åkte jag och Thess hem till henne och hämtade hennes hund Dixie. Detta gjorde vi för att Ramses skulle få en lekkamrat för dagen. En fin liten tjej som han kunde skutta runt med. Jag släpper av Thess och Dixie hemma hos mig och åker sedan mot jobbet. 2½ minut senare får jag ett samtal från Thess, som berättar att hon tagit sin nu vettskrämda hund och låst in sig på toaletten. Jag får order om att genast komma hem eftersom Ramses börjat med en våldsam förföljelse, samt är helt tokig och dreglar och stånkar. Jag gör en kraftig u-sväng och i rasande fart tar jag mig upp för backarna igen. Då jag kommer in står Ramses och skriker och stampar utanför toalettdörren. Jag skäller lite på Ramses och vi kör sedan hem hans stackars dejt. Då Thess berättar för sin mamma om Ramses kåtslag så klargörs det dock att lilla Dixie nyss löpt, och helt plötsligt blev det stackars Ramses istället.

Efter jobbet snöslungade jag mammas och pappas garageuppfart. Jag var sedan extra duktig och finslipade med skoveln, samt bar in post. Jag såg dessutom till att tända och släcka diverse lampor så att alla inbrottstjuvar ska tro att någon, tja, är där inne och tänder och släcker massa lampor? Imorgon kommer mina kära föräldrar hem från utlandet och saker och ting återgår till det normala igen. Efter husvaktandet, snabba ryck ner till Sporthallen och Saintsmatchen. Saints lyckades med samma bedrift som Dragons, d.v.s att förnedra Jämtland. En ointressant och irriterande dålig basketmatch var det, men vinst är vinst. Efteråt blev det raka vägen hem för att underhålla det ”teträsk” som vi nu hamnat i samt är oförmögna att ta oss ur. Vi hinkar enorma mängder Yellow Label nu. Kryddat vatten, vilken fantastisk idé.

Idag är det torsdag! Det bästa med torsdag är att det snart är fredag samt att China Box idag har ”flitelade räkol med sötsul sås” som ett alternativ i sin lunchbuffé. Just i detta nu sitter jag förstås på jobbet, och alldeles strax har jag allvarliga planer på att börja arbeta. Ikväll ska jag bara träna och sedan slappa de få timmar innan det är dags att krypa till kojs!

//Marc

Every day I'm hustlin'

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards