Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Tillbaka från fjället

Av marcy - 9 mars 2009 16:22

Ny vecka! Nya möjligheter!

Denna vecka ska jag lyfta skrot, städa (läs sanera) hela lägenheten efter Ramsesvistelsen, följa kvartsfinalerna i basketligan samt börja simma igen, kanske.

Fredag, och Dragons vann mot Södertälje förhållandevis enkelt. Då vi gick mot hallen gled Fredrik samt kvinnan som han lovat i förväg att gifta sig med, upp längs vägkanten. Tydligen en impulsresa från Umeå och ner till kära Sundsvall. Visst har jag saknat min gaphals Fredrik bredvid på nedersta raden. Vi är ett s.k radarpar då det kommer till domarkritisering och nu var allting sig likt igen!

Efter matchen styrde vi kosan mot Gräftåvallen, för helgens mys i fjällen. Jag började känna mig sömnig redan i Nacksta. I höjd med Bräcke upplevde jag allvarliga problem att hålla bilen rakt på vägen och hade nu börjat ”bitchslapa” mig själv samt vevat ner rutan för att hålla mig vaken. Efter 2,5 timme och på de mest ödsliga vägarna (någonsin), och något förkyld, kom vi fram till en trevlig och snötäckt liten stuga. Klockan är halv tolv och utan vidare somnar jag i en tystnad som är nästan kuslig!

Lördag morgon och jag känner att jag trivs jättebra uppe i fjällen, även fast jag inte varit där sedan 90-talet. Det är nu dags för stadspojken Marc att försöka åka s.k skoter. Det börjar förstås inte särskilt bra. För det första får vi inte igång djävulskapet och för det andra sitter den ju fast!? Efter några svordomar (och våld) rör sig ändå maskinen framåt för att 10 m. senare köra fast totalt. Jag tar därför tillfället i akt att dra lös skotern med min bil. Detta fungerar galant men vi är båda redan så leds på skotern att vi istället åker på sightseeing.

Grejen med fjällvistelse är förstås närheten till naturen, tystnaden och det faktum att alla sitter och dricker varm choklad och ler, överallt. Som ensam ”person av färg” inom en 10-milsradie känner jag mig ändå lite som en turistattraktion då vi åker runt, vilket är väldigt roligt. Vi åker till Bydalen och kollar på fina stugor, och vi besöker även en charmig liten kuriosabutik med allt från renskinn till designtesilar. Vi passerar ”Panget” och handlar allt vi behöver inför kvällen och bestämmer oss sedan för att ge skotern ett ytterligare försök.

Sagt och gjort, och iväg bär det i en rasande fart! Egentligen går det ju inte så fort, men just på skoter känns det som att åka den dubbla hastigheten. Jag håller med Micke som i fredags delgav sin åsikt om skoteråkning, nämligen att det är fullständigt livsfarligt att ägna sig åt. Men jodå, jag sitter och storler och har mitt livs tid då vi svischar förbi träd efter träd och studsar till i ännu ett gupp! Sjukt roligt. I övrigt ägnade vi oss åt typiska fjällsaker (antar jag). Bredvid den obligatoriska brasan och med fjället utanför fönstret spelade vi kort, kollade på TV och drack sliskig varm O´boy.

Söndag förmiddag och tillbaka mot civilisationen. Vädergudarna önskar ge oss en tuff tid. Snö och blåst och halkbana hela vägen hem. Därför kommer vi till Sporthallen och Orongo – Hallstahammar lagom till halvtid. Då slutsignalen ljuder står tyvärr vårt hemmalag som förlorare ännu en gång och nu väntar kvalserie. Vi åker hem efter matchen och skottar i oss rester från helgen och dammar sedan av och ser en halvgammal serie som jag utan tvekan älskar, Big Shots! Senare på kvällen kom Anders och hälsade på, och vi såg ”Felon” som var en förvånansvärt bra film.

Idag är det underbara måndag och hittills har jag enbart hunnit bidra till samhället med min dyrbara arbetskraft, samt ätit lunch med Hans. Min käre vän Hans går igenom vad vi brukar kalla ett helvete, men jag tycker ändå att vi hade ett bra snack borta på China Box och det här klarar vi galant min vän. Om och när du behöver någon, holla @ your boy!

Tills nästa gång vi ses, ha det så bra du

//Parken

Big Shots!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards