Direktlänk till inlägg 3 april 2009

April

Av marcy - 3 april 2009 11:37

Jag hade planerat en månads skön ledighet från bloggen men pga utav arbetslöshet blir jag nu tvungen att skriva. Jag har ju kvar mitt jobb förstås, något annat vore ju otänkbart. Men det är väldigt arbetslöst här inne just nu. Jag tror bestämt att 7 olika jobb plingat till i mailboxen på hela veckan! Det är något i underkant, sa han och gick.

På senaste tiden har jag hunnit med ytterligare en resa till Jämtland, följt kvartsfinal och semifinalserie med mina kära drakar, jobbat på mitt jobb samt haft lite vårmys.

Helgen efter fjällen åkte jag och Thess till mastodonthålan Häggenås som ligger en bit utanför miljöstaden Östersund. Varför man väljer att åka till Häggenås kan man kritiskt fråga sig, och svaret är (endast och alltid) för basketcoachning. Åtta tillgängliga ur U-18 truppen åkte med upp, och förlorade. Det var ändå en bra match och jag fick upp suget för coachning igen. Så pass mycket att jag nu ska coacha P92 under Göteborgsfestivalen 20-24 maj. En favorit i repris då det dessutom verkar som att Anders Porshage ”joinar” in, återigen som assisterande och god resvän. Vi börjar träna om någon vecka och det ska bli riktigt kul!

Mer basket! Det tar aldrig slut. Fast bra är väl det!? Sundsvall Dragons ligger 1-1 i semifinalserien mot storsatsande Norrköping. Kvartsfinalserien var en stor gäsp då vi flög förbi en återigen för svag upplaga av Kings, från basketstaden Södertälje.

Imorgon ska jag först på domarutbildning (ja, jag ska bli domarjävel) och sedan har vi tryckt in oss under Hasse Hjelms 10-manna bokning på O´learys Bowling, där vi tillsammans med en skara Dragonsfans ser semifinal 3. Förhoppningsvis på en väldigt stor bildskärm!? En s.k storbildsskärm. Semifinalserien spelas i bäst av 5 matcher, så vinst borta imorgon och sedan ett finalavancemang hemma i sporthallen på tisdag. Vore inte det klockrent?

Apropå klockor har jag bestämt mig för att just ett trendigt armbandsur ska ingå i de sedvanliga accessoarerna som måste inhandlas såhär i vår. Till övriga vårinköp tillhör alltid ett par Nike Air Force 1 Mid helvita. Vidare har jag slarvat bort mina vackra DKNY-solglasögon och tvingas därmed införskaffa nya. Förvisso är det ju inget krav att köpa just DKNY igen, men bara jag slipper Statoilbrillorna som går sönder ungefär då man tagit emot kvittot. En klocka har jag i alla fall hittat, och valet föll på en Michael Kors klocka. Fina grejer.

Så, det blir i alla fall utbildning, basket och vårshopping i helgen. Vi har även bestämt oss för en resa ut till Galtström för att kika till sommarstugan!  Förhoppningsvis står den kvar där vi lämnade den sist.

Nu blir det lunch på Tandoori med min nyskilde vän Hans. Jag tar med mig psykologfåtöljen. Efter utstämpling blir det träning, hem och sedan tar jag för givet att vi inte ska göra så mycket mer än att kanske spela lite NBA Live, se en film och drick te!? Jag orkar inte göra något annat.

Ha det så bra!

//Marcen


 
 
Anette

Anette

3 april 2009 12:04

Najs klocka... :) Och riktigt riktigt snygga skor!

http://levermittliv.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards