Direktlänk till inlägg 9 april 2009

Cutthursday

Av marcy - 9 april 2009 09:44

Påsk!

I tisdags kände jag att något särskilt skulle komma att hända.  Det var uppkast i semi 4 och strax över 2000 personer trängdes i Sporthallen. Chansen att avgöra på hemmaplan och ta sig till final gjorde att jag skakade lite lätt av nervositet innan uppkast. En jämn match in i det sista och då Norrköpings Andrew Pleick drar iväg sitt trepoängsförsök med mindre än en halv sekund kvar, och som vid rassel i nätet hade givit seger till delfinerna med två poäng, studsar ring ut, ja då fullkomligt exploderar hallen! Hemmavinst med ett enda poäng och vi skriker oss hesa. Det går rysningar i hela kroppen då det är en sådan stämning och då speakern skriker ”mina damer och herrar, Sundsvall Dragons är i SM-final!”. Det är tredje finalen på fem år och denna blir den andra i rad. På tisdag drar det igång! I år är drakarna starka mina vänner.

Igår var det onsdag och en hektisk dag på jobbet. Trötta steg hemåt men väl där så var det så påskfint! Jag kliver innanför dörren och ser påskliljor i en vas på bordet. Kylen är nyfylld med massa påskmat och det stod även ett stort påskägg på soffbordet. Påskäggets enda syfte är att tillfredställa fula övergödda barn som kommer att terrorisera oss i helgen. Man kan antingen ge dem godis eller göra som Anders; ge dem en karta till Statoil, signerad ”Gå till Statoil och köp ditt egna jävla godis”. http://www.argalappen.se. Hur som helst, nu är det påsk!

På kvällen tränade vi rygg (alldeles för jobbigt) och sedan tog vi en fika hos Thess. Det blev sedan en lång natt eftersom vi fastnade med ögonen på femte säsongen av Hell´s Kitchen. Ett helt underbart program, särskilt för oss som gillar matlagning samt att se folk bli förnedrade i internationell television. Den nya säsongen börjar sändas 21 april här i Sverige!

Idag är det skärtorsdag och vi jobbar en s.k halvdag. Det är tänkt att detta innebär en halv dag på jobbet. Av någon anledning väljer vi dock alltid att jobba 6 timmar, och utan lunch, på våra halvdagar. Jag har därför smällt i mig mängder med kolhydrater för att orka med dagen och för att undgå att gå in i den där s.k och läskiga väggen. Runt 2-tiden blir det träning, sedan storstädning och ikväll vankas det utgång.

Ledigheten, here I come!

Glad påsk

En försmak för er som är ett Gordon Ramsay fan!

 
 
Anette

Anette

9 april 2009 11:46

För första gången i mitt liv jobbar jag på en arbetsplats som tillämpar halva dagar på riktigt. Klockan 12 idag smäller dörren igen. Föredömligt! :)
Behöver jag säga att det är ett kommunhus. *skrattar*

http://levermittliv.wordpress.com

 
Ingen bild

Anders

12 april 2009 11:12

Jag har fortfarande samma åsikt så...
Till alla barn; Köp ert egna jävla godis!!!
Glad Påsk Marc (och alla barn)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards