Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Mitten av april

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där!

I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken har varit väldigt bra.

Påskaktiviteter:

  • Oscar (varför fick jag visa leg?)
  • Påskmiddag hos mor och far (obligatoriskt och gott)
  • Träning (Jobbigt)
  • Basket (Ja?)
  • Bubbel (Stekigt AB)
  • Bilsightseeing Sundsvall (Typiskt)
  • Åkt på loppis i ett sökande efter kaffeburk (Konstigt)
  • Robinson (Lika värdelöst som underhållande)
  • Vårstädning (Ovanligt roligt)
  • Deklarera (Obegripligt)
  • Grilla (Efterlängtat)

Nu har livet återgått till väl igenkända takter. Till exempel ska jobbet göras mellan 08 och 17. Jag vaknade 07.51 i morse. Puss på pannan och påbörjade sedan den 25 m. långa promenaden till bilen, som inte var där. Den är ju på service, och det hade jag glömt. Men då jag i fjol fick en cykel på köpet, hade jag inga problem i morse att kasta mig nedför backarna och så när hinna i tid till jobbet. Synd bara att bägge hjulen är skeva, däcken så gott som punkterade samt att bromsarna verkar tveksamt. Cykeln kommer i eftermiddag att ställas ute vid gatan med en lapp på; Varsågod!

Igår var det basketfinaldags och även grillpremiär! Äntligen.

Under ledigheten tog vi itu med vårstädningen. Förrådet röjdes ur och vi åkte en vända till soptippen. Bakom alla lådor och skräp uppenbarade sig grillen! Det är en sådan där fläskig grilltunna som lämpar sig till ett större sällskap. Vi blev sju personer som njöt av vårsolen, grillade stekar och såg Dragons, eh FÖRLORA.

Det var ingen trevlig syn, Solna – Dragons. Det är visserligen en lång finalserie i bäst av 7 matcher, men det finns förlora och det finns förlora. Det handlar liksom om hur man gör detta. Är det för att man själv spelar dåligt och ofokuserat under sin kapacitet, eller är det för att man trots att man ger allt, ändå åker på torsk för att det andra laget har mer talang, och som tar över? Det är stor skillnad på att förlora och förlora och jag är besviken. Vad fan, kom igen nu liksom!? Nya tag på fredag. På hemmaplan!

Idag ska jag jobba, hämta ut min nyservade pärla och på kvällskvisten åker vi och tränar! Det är full fart mot helgen, då vi åker upp till fjällen igen. I ett slags stressat försök vill vi hinna njuta av fjällvärlden, innan den smälter bort totalt.

På återseende!

//Marc

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 9 april 2009 09:44

Påsk! I tisdags kände jag att något särskilt skulle komma att hända.  Det var uppkast i semi 4 och strax över 2000 personer trängdes i Sporthallen. Chansen att avgöra på hemmaplan och ta sig till final gjorde att jag skakade lite lätt av nervositet i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards