Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Fredag nu igen!

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan.

Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillade ju i förrgår!? Det flesta av gårdagens flingor har smält bort idag och det där borde väl vara den sista slängen av snö innan sommaren!? Idag var Hedbergskas basketplan dessutom helt snöfri, och det, samt då alla farliga gangsters börjar hänga utanför Stadiums fasad på Storgatan, är ett starkt vårtecken.

Torsdagen spenderades annars mestadels på jobbet. En mindre jäktig dag. Hann besöka några inredningsbutiker för att leta efter rislampor och ljuslyktor. Tanken med detta är att vi ska transformera den nu så tråkiga balkongen, till någon slags orientalisk oas (!?). Det ska slipas och oljas, sättas upp lampor och lyktor, byggas hyllor och planteras växter. Får vi till det så kan jag tänka mig att lägga upp en och annan bild!

Igår hämtade jag även ut bilen hos vår hovmekaniker Christer Dufvenberg. Som vanligt hade han gjort ett excellent jobb med vårservicen och nu är bilen redo för gatan! Hoppas att han glömmer bort att skicka räkningen.

 

Lite träning fick avsluta gårdagen och med en god natts sömn blickar jag nu fram emot fredagskvällen. Först ska jag coacha U-18 med uppgift att göra P92 redo för Basketfestivalen i GBG som går av stapeln 21 maj. Sedan blir det direkt ner till Sporthallen för att se final 2, Dragons – Solna. Nu ska vi ta hand om 08:orna! Kvällen till ära kommer Fredrik ner från Umeå och hjälper till på sporthallsläktaren. Efter matchen blir det vi två samt Bajram som rullar hem till mig för några omgångar i NBA Live 09. Tidig uppstigning imorgon dock, och full fart mot Gräftåvallen för lite fjällaktiviteter.

Ett filmtips höll jag på att glömma. I onsdags såg vi ”The Uninvited”. Det är en skräckfilm, och jag ogillar verkligen sådana. Men jag gav med mig och till min förvåning var den riktigt bra! Bra ”twister” i slutet… Ikväll har den premiär på SF och den är faktiskt sevärd.

Trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Av marcy - 9 april 2009 09:44

Påsk! I tisdags kände jag att något särskilt skulle komma att hända.  Det var uppkast i semi 4 och strax över 2000 personer trängdes i Sporthallen. Chansen att avgöra på hemmaplan och ta sig till final gjorde att jag skakade lite lätt av nervositet i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards