Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Veckoresumé

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags. 2-1 i matcher till Solna och det blir en nyckelmatch som spelas imorgon. Final 4!

Lördag, och efter att ha försovit oss någon timme satte vi oss i bilen och i full fart mot Jämtland. Vi stannade i metropolen Brunflo och besökte Sveriges största loppis. Det är ju lätt att tro att jag nu drog till med någon slags av överdrift. Men nej, jag är ju som bekant fruktansvärt ärlig och med en yta på 2200 kvadratmeter (fylld av massa skrot och skit) ligger Sveriges största loppis och begagnatmarknad just i fantastiska Brunflo. Vi köpte två tekoppar för 10 kr./st. samt en stilfull askkopp, också den för 10 kr. Jag handlade oväntat några Kalle Anka tidningar som jag aldrig läste. Vi hittade även den perfekta kaffeplåtburken. En gammal sådan med i bra skick. Gulaktig och med en neger på. Ni vet en sådan gammeldags tecknad neger som är kolsvart och med överdimensionerade knallröda läppar samt extremt krulligt hår. Växjö kaffefabrik tror jag det stod på den. 225:- kronor var (över)priset satt till, och planen blev att med hjälp av genomtänkt pruttaktik köpa den på vägen hem.

Vi åkte först och främst till Fjällhalsen (http://www.fjallhalsen.se/), i Bydalen. Där åt vi lunch och kikade på utsikten över fjällen. Fint ställe och grymt bra mat! En parantes: Fler ”personer av färg” måste börja åka till fjällen. Nu. Om så sker, kommer inte samma förvånad uppstå när en trevlig ung man som mig själv, kliver in på ett ställe som Fjällhalsen.

Annars hängde vi mest i stugan. Brasa, TV, spel och mat. Det mesta i snöväg hade smält bort så någon skotersafari var inte att tänka på. Tyvärr kom vi 13 sekunder för sent till loppisen på vägen hem, och de hade precis hunnit stänga. Men svärmor köper negerburken när de åker upp till veckan, och då ska ni få en bild!

Vecka 17 började återigen och typiskt med en måndag. Lite träning på EGO och sedan premiärspelade vi på Hedbergskas uteplan! Det var riktigt svinkallt och jag hade ingen känsel i fingrarna efter ca 20 minuters bollstudsande. Till vår förvåning var det dock 10 personer som letat sig dit denna kyliga vårkväll, och som delade planen med oss. Men ja, det är lite tidigt ännu kanske. Hem istället och såg filmen Bride Wars (vilket mästerverk).

I tisdags var det matchdags och våra drakar fick som sagt vika sig mot Solna, som återigen har kopplat greppet om finalserien. Det känns lite motigt nu igen. Vi vill så gärna ha guldet! Som plåster på såren åkte vi hem och såg vi en riktigt bra film i alla fall, The Curious Case Of Benjamin Button.

Igår blev det träning, samt ytterligare ett försök till basket på Hedbergska. Det blir varmare och varmare och denna gång gick det faktiskt att vara där i hela 34 minuter. Sedan kände jag mig kylskadad och vi åkte hem.

Vilket leder oss till idag… Basketpass med grabbarna är det viktiga att komma ihåg men denna dag måste jag även palla upp bilen och börja göra i ordningen den för sommaren. Jag har köpt nya fälgar och massa trevliga bilvårdsprodukter men har liksom inte tagit tag i saken. I helgen är det tänkt att den ska se ut som en riktig pärla!

So long!

The Curious Case Of Benjamin Button

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Av marcy - 9 april 2009 09:44

Påsk! I tisdags kände jag att något särskilt skulle komma att hända.  Det var uppkast i semi 4 och strax över 2000 personer trängdes i Sporthallen. Chansen att avgöra på hemmaplan och ta sig till final gjorde att jag skakade lite lätt av nervositet i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards