Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Guldjakt

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag! 

Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt lag misslyckas år efter år. Det är ett privilegium att se sitt favoritlag spela finalserie!

Final 4 vann vi. Final 5 vann vi, och nu finns chansen att i final 6 ta ett första historiskt guld. Dels för Sundsvall Dragons men även för Medelpad, och på hemmaplan dessutom. Vilken underbar tid att vara i livet! Imorgon smäller det ordentligt i Sporthallen. Fredrik är i detta nu på väg ner från Umeåtrakterna och nu är vi taggade som aldrig förr!

I fredags efter matchen fixade jag klart med bilen. Jag satt och skrubbade och målade bromsok mitt i natten, och däcken monterades på. Det blev väldigt fint! Men självklart är bakdäcken alldeles för breda och skrapar i rejält mot skärmkanterna i varenda kurva och gupp. Som omedelbar åtgärd lade jag ut bakdäcken på Blocket till kraftigt överpris samt bokade en tid hos min hovmekaniker för byte till mina gamla och högre bakvagnsfjädrar. Vad billigt det är att ligga på topp.

I lördags var det så dags att dra igång balkongprojektet. Vi åkte först till Plantagen och började genast plockade åt oss tjusiga balkonglådor, en ampel och massa färgglada och förhållandevis lättskötta växter. Den skicklige och manipulativa säljaren lurade även på oss någon typ av specialjord och på kvittot kunde man utläsa sånär 900 svenska enkronor. Dör blommorna så stämmer jag hela naturen. Vi åkte sedan och handlade lyktor, ljus samt lite slippapper och verktyg. Det jag helst ville handla var en Webergrill för 6000 kr. men det fick jag inte. Ibland känns livet sådär omotiverande orättvist och jag valde att sitta tyst i bilen på vägen hem.

Balkongen är i detta nu långt ifrån klar. Vi har planterat alla fina blommor och det blev ju väldigt fint och ja, trevligt!? Balkonggolvet och trappan har börjat slipas men detta är något av ett evighetsprojekt. Jag tror inte att någon slipat eller oljat fanskapet sedan tillverkningen, år 1997. Bilder utlovas vid färdigt och gott resultat. På fredag vankas födelsedags och grillfest och då måste det helt enkelt vara klart!

Hela helgen gick egentligen åt till den sabla balkongen. Men jag hann även med att sova, coacha ett väldigt uppskattat basketpass, storhandla samt ”nattcruisa” några timmar bland alla snygga bilar som börjat inta stadens gator.

I måndags såg vi final 5 hos Thess morfar och igår blev det träning och TV-seriemaraton för att komma ikapp!

Idag ska jag spendera lite tid med Fredrik. Han dyker upp lagom tills då jag slutar mitt underbara jobb. Kvällens aktiviteter förblir obestämda men en tanke är ju att tända eld på en majbrasa. Mestadels för att irritera.

 

Ha en alldeles strålande Valborg och förhoppningsvis har vi haft guldfest då vi hörs härnäst!

 

//Marc


För att bli riktigt pepp

 
 
Annika

Annika

29 april 2009 11:38

Som äkta klyktattare kan man inte annat än hålla en tumme.
Go Dragons Go!!
Ha en fin dag. :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åke Ulfsson

4 maj 2009 14:36

Den här uppdateringen var ingenting att hurra för!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Av marcy - 9 april 2009 09:44

Påsk! I tisdags kände jag att något särskilt skulle komma att hända.  Det var uppkast i semi 4 och strax över 2000 personer trängdes i Sporthallen. Chansen att avgöra på hemmaplan och ta sig till final gjorde att jag skakade lite lätt av nervositet i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards