Alla inlägg den 6 mars 2009

Av marcy - 6 mars 2009 11:19

Fredag förmiddag och nu är det full fart mot helgen! Det är på helgen allt händer, som jag brukar säga. Egentligen är det första gången jag säger det. Men ändå.

Igår gjorde jag som förutspått, tränade och slappade. Efter vi gymmat åkte vi till Sporthallen för att titta på en träningsmatch mellan Black Saints och Saints U-20. Det var mer en träning, än en träningsmatch. Jag förstår inte nöjet med att spela en s.k ”träningsmatch” om det saknas både domare, protokoll och sekretariat. Vi åkte därför hem efter 4 minuter.

Idag är det som det brukar vara på fredagar, lugnt på jobbet. Det är som att ingen vill spendera den sista vardagen, jobbandes. Efter jobbet ska kycklingen stå färdiglagad. Det är i alla fall tanken. Kyckling på fredag är ett måste för oss som är TV-reklamspåverkade.

Kl. 19.04 är det uppkast i Sporthallen. Stundandes Internationella Kvinnodagen till ära, är det dessutom gratis entré för alla kvinnor! Södertälje står som bortalag och vinner vi ikväll, kan vi se fram emot en kvartsfinalserie mot just Södertälje. Slutspelet drar igång på tisdag och det börjar kännas nu!

Direkt efter matchen kör vi två timmar västerut, till Thess fjällstuga. Här är det tänkt att vi ska kasta snöboll, leva spartanskt samt åka skoter. Jag har åkt skoter en (1) gång. Det slutade med motorstopp i ingenmansland. Med förhoppning om att slippa göra röksignaler till fjällräddningen denna gång, har jag glatt packat ner mina täckbyxor från tidigt 90-tal samt ett par rejäla skor. Jag är så redo.

Några dagar i lugna fjäll låter som ett vinnande koncept för helgplan! Utöver detta trycker vi ev. in en enda match bara. Orongo Dragons tar emot mot Hallstahammar i Div. 1, på söndag eftermiddag. Men seriöst så har det gått så motigt på sistone att vi funderar på att stanna kvar i fjällen och skippa matchen. Men jag vet inte, det känns otroget?

Ha en mysig och bra helg nu!

//Marc

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards