Alla inlägg den 6 april 2009

Av marcy - 6 april 2009 14:45

Hejsan.

Äntligen måndag i våriga Sundsvall. Sveriges mittpunkt och Norrlands hufvudstad, men som fortfarande inte har ett Burger King!? Det verkar dröja… Jag nåddes dessutom av nyheten att BK öppnar i Örnsköldsvik inom kort. Örnsköldsvik! Besvikelsen är stor men jag försöker ta mig igenom livet ändå.

I fredags gick vi och såg en Saintsmatch, i Div II. Hade jag haft minne nog att minnas att Uppsala tog emot Solna denna kväll och att matchen sändes, så hade jag naturligtvis inte varit i sporthallen och kollat på fånig tjejbasket!? Minnet är bra, fast kort.

Lördag. Kursdag. Uppstigning lördag morgon, självklart försovit mig, och det blev stressigt ner till sporthallen. I konferensrum Jupiter samlades en skara på 13 stycken från bl.a Sundsvall, Kramfors och Härnösand för att lyssna på vår kursledare Hamid Aziz. Hans uppgift för helgen var att lära oss basketregelkunskap samt hur man som domare bedömer basket. Jag brukar vara excellent på att bedöma domaren under matcher, så detta blev lärorikt. Kursen kallas för Steg 1 och i helgen var det tänkt att vi skulle ta oss igenom 24 timmar domarkunskap. I maj har vi 24 timmar ledarkunskap.

Domardelen blev snarare 9 timmar, än 24 timmar. Det började på lördag morgon med att vi från Sundsvall hotfullt krävde att få gå upp till O´learys under eftermiddagen och se semifinal 3 mellan Norrköping och Sundsvall. Detta fick vi oväntat tillstånd till. Vidare var det Kramfors som ville åka hem tidigare på söndag och sedan var det problem med hallbokningen för vår praktikdel. Allt detta gjorde förstås att några 24 timmar var bara att glömma. Lite av en bolibompakurs blev det kanske, men kursledaren påstod sig fått med alla teoridelar samt vara nöjd med den korta praktik vi fick. Kanske står jag på planen i domaruniform inom en snar framtid!

Semifinalen då? På O´learys bowling hade ca 50 personer (utöver alla klotkastare och eftermiddagsdrickare) samlats med hamburgertallrikar och öl i näven, bänkade framför någon utav teveapparaterna. Det var dags för semifinal 3 och tiden var inne för Dragons att sno Norrköpings hemmaplansfavör! Detta gjorde man med bravur. Det var riktigt trevlig stämning på ”Olles”, och alla klappade händerna och jublade när slutsignalen ljöd! Vinst med 92-100 och nu leder vi med 1-2 i matcher. Imorgon spelas semi 4 hemma i sporthallen. Blir vi finalklara då?

Lördag kväll rundades av med Robinson, kyckling med lis samt lite kladdkaka med grädde. Vi somnade i soffan och vaknade där mitt i natten. Jag hatar verkligen detta. Jag blir alldeles yr och illamående av att måsta kliva upp ca halv 5 för att borsta tänderna och hitta till sovrummet. Ibland går jag fel och hamnar i klädkammaren.

Igår avslutade vi kursen med praktik. Vi fick spela mot varandra, samt bedöma varandra. Efter det såg vi Orongo Dragons spela, och förlora sin sista match i Div. 1. Solna Branten vann med 2 poäng. Tråkigt slut på en extremt tung säsong i basketettan. Nu blir det Division II antar jag, och det är rena korpenligan.

Upp till Baldershallen där jag agerade prisutdelare. Det var pojkar födda 95 till 97 som haft slutspel och jag delade ut diplom och pokal och skakade några händer. Sedan åkte vi till Thess föräldrar och åt mat. Det var väldigt gott men jag blev kraftigt magsjuk senare på natten. Detta resulterade i sovmorgon idag. Jag kom till jobbet vid 10-tiden och nu känner jag mig i ganska fin form igen. Jag känner mig i och för sig lite blek men o andra sidan är det inte något som kan synas.

Slänger in en bild på den fina vårshoppingen som jag lyckades hinna med i helgen också! Vi hörs och ses.

//Marc


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards