Alla inlägg den 23 november 2007

Av marcy - 23 november 2007 10:57

Hej din datanörd!

 

Här kommer arbetsveckans sista uppdatering i denna fabulösa dagbok.

 

Igår var det torsdag och fullt priskrig i Birsta. Kl. 08.34 begav jag mig ut för att bevittna nyöppnade Mediamarkts magnifika areal. I rondellen möts jag direkt av hänsynslösa människor iklädda reflexvästar. De delar ut flygblad och skriker oupphörligt att de har fantastiska erbjudanden. Mediamarkts personal är iklädda röda västar och de tappra kämparna från Elgiganten bär gul-gröna. Fullständigt kaos råder. Köpkåta medelåldersmän, poliser, vakter och schäferhundar. Alla har de sin funktion och springer vilt omkring bland ca. 300 bilar.

Jag måste ändå säga att Mediamarkt imponerar. Jag sätter min platta fot på en enorm yta och möts av ett andetagsdräpande utbud. Kaffebönor, TV-apparater, luftrenare och referenskablage trängs i en klingande symbios. Vilken osis att de likvida medlen har sinat och att jag lever på nudlar och farvatten.

 

Med ovanstående som höjdpunkt för torsdagen återstod nu bara en träning på Balders. En lite annorlunda sådan. Eftersom att vi i helgen ska delta i svenska mästerskapen, fanns Sundsvalls Tidning och Dagbladet på plats i hallen. Nu är ju jag enormt medietränad och tog därför genast kontakt med journalisterna för att få spridning på några välformulerade uttalanden.

Jag befaller dig genast att klicka på nedanstående länkar, samt läsa dess innehåll. Jag räknas numera som kändis.

 http://www.dagbladet.se/artikel.php?id=364989&avdelning_1=104&avdelning_2=

http://www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=687803

 

Själv gillar jag detta citat: ”Vi åker bara ner och kör”.

 

Idag är det fredag och idag är faktiskt Mattias på plats igen. Han har genast blivit satt i arbete. Just nu står han och trummar på en metallbit. Det stör mig enormt. Om man blir utsatt för förargelseväckande beteende, får man då våldföra sig på denna person? Även om han nu råkar vara min medarbetare.

 

Ikväll är det Dragonsmatch. Uppsala gästar drakborgen och nu är det dags för oss att bryta den negativa förlusttrenden.

Ang. våra kära drakar och vad som allmänt händer i föreningen, så har jag nu ett bra tag suttit på smaskig information. Jag känner att jag nästintill exploderar. Jag känner ändå att jag måste göra världen en tjänst och flagga upp, i den mån det går. För dig som är basketintresserad eller allmänt sportintresserad, är det utan tvekan värt att gå på Dragons hemmamatch 11/1 2008 mot Akropol. Tro mig, jobbar du kväll eller liknande, byt arbetspass pronto! Och köp förköp…

 

Mer om helgen och dess tuffa karaktär ska jag försöka blogga om på plats i götet. Ha en trivsam helg. Guds frid!

  

Genomtänkt

//Marc

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards