Direktlänk till inlägg 12 oktober 2007

Akuta besvär

Av marcy - 12 oktober 2007 09:26

Rubriken har inget med innehållet att göra. Som vanligt är det tjejen i brevet som har betalat för filmen.


Igår tragglade jag mig igenom arbetsdagen med ett värkande knä. Hem och käkade och sedan fick det bli akuten. På akuten sitter det fullt med akut sjuka människor. Det var så mycket folk att det var ont om sittplatser. Det kändes som att jag var på Oleary´s (O streck i himlen learys).

Jag satt på en blå barnstol i ungefär 10 min. innan en sköterska ropade mitt namn.

Eftersom att man oftast brukar få sitta på akuten i några timmar, såg jag detta som fullständigt magnifikt. Det visade sig dock att jag enbart flyttades in till ett ensamt undersökningsrum där jag fick ligga och vänta i 2 timmar. Det är sådär det känns att sitta i fängelse. Förutom att de som gjort sig skyldiga till hemskheter vars repressalier innebär inburning, har en TV på rummet. Som på hotell alltså. Det kändes som att någon jävlades med mig. Jag sitter mycket hellre ute bland alla akut sjuka och kollar på televisionen de har där.


Efter ett bra tag kom så den legitmerade läkaren Granström in. Hon såg trivsam ut och verkade onekligen ha fötterna på golvet. Vilket fler och fler har. Hon började bläddra i min telefonboksliknande journal. Vi kom dock tillsammans raskt fram till att något var löst i mitt arma knä. Vilket otroligt sämst knä. Skulle det finnas en tävling/gala så skulle mitt knä möjligen nomineras till sämsta biroll eller kanske bästa ljudeffekt.

Man såg inget på röntgen men utlåtandet blev följande; 2 veckors sjukskrivning och operation inom 6 veckor. Jag ber om ursäkt, men vad ska jag göra i 2 veckor!? Eftersom jag är en otroligt ambitiös svensk medborgare ser jag det som omöjligt att fylla ut tiden, sittandes hemma. Dessutom har jag väl inte råd att vara borta. För att inte tala om den misär som kommer utbrista på min arbetsplats.

Operationen kan jag ändå se fram emot. Det ska bli skönt att få ut den lösa biten, spola rent och förhoppningsvis kan man sedan röra sig civiliserat. Jag ser inte klok ut nu, eftersom att jag haltar omkring som veckans MTV-neger.


Vintern är i varje fall här nu. Snön har fallit och ligger faktiskt kvar överallt förutom på vägen. På vägen är det bara halt. Särskilt på vägen ner till jobbet. Detta fick jag uppleva kort efter att jag försovit mig och naturligtvis, stressat iväg. Det var väl ingen ko på isen men, väl en tysk med en asiat i. Det blir till att byta under helgen. Däck alltså.


Fast egentligen, under helgen ska det mesta hända i Sthlm! Jag upprepar detta för tredje gången eftersom det ska bli jolly fun som de säger i Chile. Jag ser särskilt fram emot denna resa eftersom vi har 3 riktigt bra matcher och laget verkar taggat!

Http://www.sportnik.com/dragons92 is the place to be om man vill följa.


Här följer övriga punkter.


  • Jag testar facebook, vilket är fullständigt förvirrande. Men jag kanske vänjer mig.

  • Vidare har jag bestämt mig för att inte spela basket denna säsong. Det funkar ju faktiskt inte då detta inofficiellt kräver rörelseförmåga över 20%. 

  • Jag läste i tidningen att ett 50-tal ungdomar samlats på Navet för att göra upp med anländande Matforsbor. Detta var ju fantastiskt väluppfostrat. Snacka om att ha lite att göra. Om man bestämmer sig för att åka till Navet, för att vara på Navet. Ja, då har man allvarliga problem. Navet är Sundsvalls bussterminal. Polisen var där och agerade dagisfröken och man beslagtog en butterflykniv. Föräldrarna till dessa snorungar satt väl på sina arbetsplatser i tron att deras välartade barn satt hemma och studerade inför kommande prövningar. Engagera dig lite och någon slipper bli ihjälslagen nästa vecka.

  • Om du läser detta, kommentera gärna och säg vem du är. På det viset stillar du min nyfikenhet, vilket du visserligen inte får ut något av. Gör vad fan du vill!?


Tills nästa gång, då jag förhoppningsvis har en reseberättelse med sprudlande detaljer att delge, sköt om dig och ha en bra helg. Det är du med stort D, värd!


Högaktningsfullt

//Marc

 
 
Aggnot the Man!

Aggnot the Man!

12 oktober 2007 15:43

fan damn yeah. upprepar, fan damn yeah! Tungt tycker jag, olli visste inte att du hade en blogg, så jag sa att du hade en some hette marcy.blogspot.com, men då ljög jag. Annars så tycker jag att bör typ lana lite med mig och olli när du ändå är sjukskriven, why not liksom? Sen tycker jag också att du borde ha kommit ner på navet, riktigt tungt, synd bara att polisen tog min kniv :(. Ha det!

http://www.2girls1cup.com

 
Flybbzor

Flybbzor

12 oktober 2007 16:00

Tjoho! Jag läser din blogg, så nu behöver du inte ligga vaken och klura på det längre.

http://carolineflyborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards