Direktlänk till inlägg 12 oktober 2007

Drivet bakom att dryga

Av marcy - 12 oktober 2007 17:43

Hej du!


Nyss hemkommen efter en konstig arbetsvecka. Det har varit fredag hela veckan med lite att göra och jag vill absolut inte göra intrycket att klaga. Allting har varit superbt och det enda negativa jag kan komma på är att jag tycks ha blivit beroende av att blogga.


Det första som fick ske efter jobbet var att rulla upp till Balders. Jag drog upp dit för att kitta mig själv med sjukvårdsväska, gameboard, pennor o.s.v

Balders är hallen där vi lär ut gossar och töser konsten att spela korgboll. Det är riktig u-landsvarning på denna hall. Vi spelar basket med två olika korgar. Den ena är sned och den andra är av typen att efter avslut löper man stor risk att landa mot den. Båda två är även felplacerade. Armaturen lyser med sin frånvaro. Vidare är det allmän öststatstämpel gällande toaletterna och klottret är överallt. Man kan under genomgång i omkl. rummen rita sin gameplan direkt på väggen, vilket iofs är revolutionerande i sig.

Dragons driver ett projekt i Kenya där man har byggt en basketplan och man har skänkt bollar o.s.v Jag föreslår att vi flyttar hela verksamheten dit ner. Föräldrarna har uttryckt viss skeptism.

David var där och tränade själv. Njae, inte i Kenya (vilket iofs vore ambitiöst) men på Balders. David är en riktigt duktig spelare. Snacka om självdisciplin och förmågan att kämpa sig till sitt mål. Han är inte den enda!

På tal om spelare så har jag även pratat med Daniel idag som omtänksamt ville höra hur mitt knä mådde. Ammar och Ante var även de förbi och detta var ju ett trevligt inslag på en annars måttligt händelsefull dag.


Det ska som sagt bli roligt att åka imorgon, särskilt när man har så trevliga spelare. Dock börjar jag få lite matchnerver men, det är mest ivrighet och förväntan. Visserligen gruvar jag mig en aning för tågresan, som vanligt. Jag gillar inte konceptet att åka 06.14 på morgonen bara. Blir dessutom lite yr av att åka tåg.


Jag läste i vanlig ordning Caroline Flyborgs blogg idag, där hon nämner att både min och Fredriks blogg är konstant dryg. Vid första anblick missförstod jag då jag bl.a. utläste ordet "deprimerad" men, drog sedan snabbt undan kniven från handleden då jag i nästa mening förstod hur hon menade. Men det slog mig verkligen hur extremt mycket drygande som förekommer och att jag är väldigt dryg. Varför är jag så dryg!? Varför är det så infernaliskt roande att använda ironi i vart och vartannat uttryck?

Svaret måste onekligen bli att vi lever i sanslösa tider. Folk hoppar på varandras huvuden, krig är vardag, man skjuter ner varandra i Skönsberg, djur plågas och Playstation 3 kostar fortfarande för mycket. Vilken förkastlig misär. Det enklaste sättet för mig att tackla det hela är att skoja, dryga och vara allmänt sarkastisk.

Det var en skön reflektion och tackpriset får gå till CF som säkert vill tacka sin producent, mamma och alla fans.


Fotnot: Ett delikat problem som som sker alla som drygar, förr eller senare, är att man upplever svårigheter att tas på allvar. Detta sker dock i särskilda sammanhang och umgängen.


När Fredrik hade lunch var jag där och surrade. Jag pratade även. Annars skulle jag vara enormt irriterande, vilket jag iofs löper stor risk att vara ändå. Bajram hade också vägarna förbi. Det fick mig att inse att det verkligen vore roligt att arbeta tillsammans med dessa charmerande herrar, på deras arbetsplats Telia.  Hoppas hoppas.


Nu ska jag packa för att sedan ge mig iväg till mor och far för en riktig festmåltid. Vi håller alla med om att det är dags att ge mig proviant som ej kostar 20:-/måltiden. Det ska bli riktigt gott. Sedan får jag ju träffa Ramses.

Ramses har tagit på sig rollen som fyrbent utskällare. Han är den bästa hunden jag någonsin hört talas om. Han är brun och hårig och vi har hittat varandra så bra eftersom att vi har detta gemensamt.


Ikväll blir det Idol med min käresta. En käresta som skyndsamt fick åka från skolan upp till vårdcentralen. Det var naturkunskap och den lilla korven lyckades få farlig ånga och ev. syra upp i ögat. Läraren fick således panik och skjutsade t.o.m upp henne till vårdcentralen. Där kunde man dock konstatera att det inte var någon större fara men, man spolade rent ögat.

Vilken väg som helst, det blir Idol och lugna ishockeypuckar ikväll och tidigt sänggående förstås. Såvida jag lyckas stilla mitt nyfunna begär så hörs vi först på söndag. Ta hand om dig och undvik spriten.


Tipset: http://radio.nikita.se



Konstant med glimten i ögat

//Marc


 
 
CF

CF

12 oktober 2007 18:44

Tackpriset? WTF is that

http://carolineflyborg

 
Ingen bild

AG

13 oktober 2007 17:36

På tal om folk som gör illa sig i skolan, så fick vi skära oss själva i fingret på bioloin och kolla om vi var HIV-smittade eller inte. Jag var ganska säker på att jag inte var det så jag gjorde det inte. Sen gillar jag inte att skära mig själv i fingret heller, men det är en annan sak.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards