Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Tisdag 16/10

Av marcy - 16 oktober 2007 22:29

Godafton!

 

Det här är senilnytt med Bengt Alzheimer. Fredrik, minns du? Bra skit.

 

Vanligtvis skulle jag lika sällan som aldrig använda ett internskämt såhär på min offentligt visade blogg. Ikväll kunde jag dock inte stå emot frestelsen. Dock så kämpade jag febrilt. Jag ber naturligtvis om ursäkt om någon tar sig illa vid. Dags för blogg är det!

 

Inte mycket har hänt sedan sist. En arbetsdag är avklarad och knäet, ja det höll återigen. Mina arbetsuppgifter består i korthet av att kopiera papper och köra bil. Vi är en kopieringsbyrå. Kunder kommer in med pärmar och ritningar och vi kopierar. Vidare gör vi även affischer, broschyrer, visitkort och annat trams.

Så fruktansvärt oglamoröst. Om någon frågar mig vad jag gör brukar jag däremot respondera med ett helt annat svar, och detta är vad jag har fabricerat fram; ”jo men, jag jobbar som yrkeschaufför/maskinoperatör på ett rikstäckande IT-företag vid namn Arkitektkopia.” Responsen brukar sedan bli blandad.

 

På Arkitektkopia är vi 3 st. som jobbar. Det är jag, Tony och Krister. Det tog mig ca. 1 år att förstå att mina enda två arbetskamrater är bröder. Det hade ju underlättat om de berättat det. Tony gillar Iron Maiden. Han är även tränare i kramsport. Brottningen kallas det också men, kramning är mer verklighetsförankrat. Krister är chef och även helt intellektuellt befriad från kunskaper i hur man använder apparater som påbörjade sina glansdagar under tidigt 80-tal, som datorer.

Sedan har vi mig då. En kille som gillar R´n´B, basket och vars enda glädje med detta jobb är att kunna uträtta privata ärenden med firmabilen. Vilken soppa. Tänk Er en grekisk tragedi. Denna skulle aldrig kunna överträffa våran eventuella firmafest.

 

Efter jobbet åkte jag hem till Alexandra för att bli serverad lasagne. Hennes mamma tyckte synd om mig nu när jag är så fattig, vilket jag faktiskt är, och valde därför (läs: kände sig tvingad) att bjuda mig på mat. Allt för att jag ska slippa vigilera. Lasagnen var väldigt god och nu klarar jag mig några dagar kanske.

 

Kvällen har sedan spenderats oavkortat framför TV:n. Man kan tycka att jag borde uppleva välbehag och njutning av att äntligen få ha en fri kväll helt utan uppgifter och krav men, faktum är att jag blir rastlös och inte vet vart jag ska ta vägen. En ny sådan dag kommer imorgon och jag måste börja framställa en plan. En adekvat aktivitetsplan. Vi får se hur det går.

Kvällens plan var att se på film. Dock så befann sig Alex och hennes klasskamrat, tillika goda vän My, i min lägenhet. De hade positionerat sig här för att studera naturkunskap. Detta grundade för att jag knappt kunde höja till volymskalans ingångsnivå eller ens kolla på TV.

Istället för att beivra denna grova orättvisa satte jag mig istället i soffan med TV:n på muting. Snacka om altruism. Jag är så väluppfostrad.

 

I vilket fall blev jag förstås tvungen att blogga, och jag har nu åtminstone tillkännagivet min något komiska arbetssituation. Den blir egentligen bara värre och värre ju mer jag förtäljer. Jag sparar därför de roligaste ögonblicken tills lite senare och hoppas att du håller till godo. Du som inte känner mig är i varje fall ett steg närmare kartläggningen av vem jag egentligen är. Detta får väl ses som ett framsteg?

 

Detta får duga som bulletin, nu vill jag att du sover så gott!

  

Ständig streber

//Marc Möller

 
 
Ingen bild

AG

17 oktober 2007 18:32

Varför är du fattig? Har du köpt upp allt för att kunna se PPV basket på TV'n som du inte ens får ha ljud på?

Det här kommentar systemet funkar inge bra, om man skriver fel kod så måste man skriva om hela kommentaren. Och det gör mig sad panda.

 
Ingen bild

fetman

3 november 2008 16:52

haha, fan va gött att det är nån mer än jag som kommer ihåg Senil-nytt! >_

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards