Direktlänk till inlägg 18 oktober 2007

Jobb, plugg och fenomenet fotboll

Av marcy - 18 oktober 2007 08:18

Hejsan!

 

Gårdagens agenda var fylld med jobb, plugg och fotboll.

 

Vi kan väl börja med jobbet?

Igår infann sig inget lugn, utan enbart stress. I arbetsveckans mitt tycks våra kunder göra ett slags ryck i sin tjänstgöring och börjar därför skicka kopiösa mängder jobb. Men vad gör man? Man skulle lätt kunna gå in i väggen och bara sjukskriva sig, för att sedan rösta på soccarna. Tyvärr bet jag ihop och genomförde mina sysslor med bravur. En löneförhöjning är dock ej att vänta.

 

Någon hälsosam dag hade jag inte igår. Det fick bli hamburgare till lunch och dessa införskaffades på Max hamburgerrestaurant. På Max kan de inte göra hamburgare. Jag får alltid ljummen mat. I övrigt ser jag inte briljansen i idén att påstå att man grillar på beställning när man egentligen STEKER i förväg och lägger födan i rännor.

Hur som helst hade de ett fördelaktigt erbjudande, vilket jag valde att ta del av.

Till middag bjöd fader på pizza. Han bjöd både mig och Alexandra. Han gjorde den inte själv, eftersom det vore fullständigt banalt. Vi åkte till Gonzalos och fick på 10 min. tre st. degbottnar med diverse pålägg. Ganska hastigt började jag må som ett kvinnligt könsorgan men, äter man så dåligt får man skylla sig själv.

 

Vi skulle nu studera. Jag vill egentligen inte studera. Tyvärr ägnade jag min gymnasietid till att vara tuff och fick således väldigt lite gjort, studiemässigt. Det hade gjort en markant skillnad om jag enbart studerat säg, 1 timme varje dag under mina unga år. Men nej, det gick tydligen inte. Så nu sitter jag här och försöker komplettera och på det viset få gymnasiekompetens.

Alexandra läste marknadsföring och jag försökte mig på historian, och började med kapitlet ”medeltiden”. Det var ju tämligen intressant! Ikväll ska jag börja skriva en grundläggande rapport om detta fascinerande ämne. Någon matematik hann vi aldrig med. Klockan var ju 20.00 och nu var det fotboll!

 

Fotboll. Vilken märklig sport.

Det är alltså 22 vuxna män på en stor gräsmatta. Det finns 2 mål i vardera ände och där står en målvakt. Man har sedan en boll som man ska försöka sparka och via huvudet nicka sinsemellan laget och på detta sätt försöka få in bollen i målet.

Man får då ett s.k mål. Detta är ju höjdpunkten på detta spektakel men, tyvärr kan det visa sig att under de 90 min. som spelet pågår, får man enbart se 2 mål.

Vidare kan jag konstatera att varje spelare rimligtvis ej får röra bollen särskilt ofta. Det är ungefär som i basket om du har Kamo i laget. Utöver följande så ramlar dessa vältränade herrar omkull hela tiden och grinar och gnäller. Oj, gjorde det ont att falla ner 0.5 m. till gräsmattan?

Jag spelade själv fotboll i yngre år men, slutade eftersom man fick röra bollen så sällan, alltid spela på samma position, avsaknad av fart och action rådde samt att fotboll är för otaktiskt.

 

Igår spelade dock det svenska landslaget mot Nordirland. Vann Sverige matchen så var de klara för fotbolls-EM 2008. Sverige gjorde 1-0 redan efter ca. 15 minuter och det var ju trevligt. Det som var mindre intelligent var att man nu valde att försöka bevaka segern i de resterande 75 minuterna. Detta fungerade förstås inte och Nordirland slog till slut in 1-1 i andra halvlek. De svenska hjältarna blev utbuade men i sann svenskhet är man ändå positiv och anser att det här var bra för oss. Nu kan vi avgöra borta mot Spanien. Behöver jag ens kommentera? Med den inställningen förtjänar man att aldrig mer få delta i stora turneringar.

 

Efter fotbollen valde jag att ignorera min bloggabstinens och kollade istället på CSI och senare Scrubs. CSI är underhållande om, än något overkligt. Scrubs är bara underhållande. I och för sig är det väl även det overkligt. Om doktorerna beter sig såsom dom gör när jag inom snar framtid skall lägga mitt knä under kniven, skulle jag möjligen känna mig obekväm. Men alla som verkar i Scrubs är fiktiva.

 

Nu infann sig kvällens sena timmar och jag gick till sovrummet och la mig ner. Jag somnade.

I morse valde jag att promenera till jobbet och kom enbart sent med tio minuter. Idag är det framförallt jobb som gäller. Sedan ska jag och Hans se lite Transformers. Ja lite, för vi hinner inte se hela. Hans vill se effekterna. Sedan är det träning och då ska jag lära ut mina gossebarn konsten att spela ett riktigt bra Zonförsvar. Mer om detta följer imorgon!

 

Ha en trivsam dag.

  

Din bästa vän

//Marc

 
 
Ingen bild

Hans

18 oktober 2007 13:54

Alltså scrubs och den där härliga 90-tals serien "doktorn kan komma" är ju verkligen inte på riktigt. För i verkligheten så gör ju läkarna sina jobb istället för att gå runt och bråka på jobbet och ta hand om fulla australiensare som inte får följa med i planet. Tacka vet jag Doogie Houser M.D det var en läkarserie som hette duga! Skall ta o visa dig den en dag Marc. Tack för en otroligt underhållande Blogg!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards