Direktlänk till inlägg 21 oktober 2007

I relation till innehållet

Av marcy - 21 oktober 2007 13:28

Söndag…

 

Marc, det personifierade Kinderägget delger nu en helgrapport.

 

I fredags var det lugna gatan och kvällen spenderades mestadels i soffan. Ögonen vilades på Idol. En riktigt dålig omgång. Dessutom är det ju bara covers!? Evelina förstörde totalt låten ”apologize”. Finns det inga rättsliga represalier mot detta?

En relativt tidig kväll såsom jag på sistone upptäckt att jag motvilligt börjat bli gammal.

Då jag vandrar ut från min arbetsplats på fredagar kan jag allt som ofta känna att jag inte hade orkat vara kvar en minut till. Totalt slut. Ändå jobbar jag retligt lite för mina pengar. Kanske det som är felet i och för sig.

En populär ursäkt som man med fördel kan bruka såhär på ålderns höst är; ”fredag är ju en vanlig vardag, klart man är trött efter veckans arbetande. God natt då.”

 

I fredags hann jag förutom sedvanligt ”8-17 slaveri” med att göra ytterligare nytta. Jag hämtade min hallspegel på Bomagasinet. Jag slapp i god tro att betala (förräns löning) och min B-plan är nu att flytta utomlands samt byta identifikation. Min A-plan är att förneka att jag någonsin varit på Bomagasinet.

När jag kom hem och packade upp, upptäckte jag till min förvåning att gud bestämt sig för att moraltesta mig. I paketet låg nämligen två speglar. En modell större som jag beställt men även en modell mindre och som skulle passa formidabelt i mitt sovrum.

Gud är en figur som jag har otroligt tillit till. Samtidigt vill jag nu behålla båda speglarna men, som du förstår, enbart betala för en.

Hur gör jag nu då? Antingen har alltså Gud testat mig eller så är det bara en flygbiljett till helvetet som djävulen skickat. Hur jag väljer att agera i detta ärende, kommer jag nog aldrig att berätta.

 

Lördag morgon och dagen har med vilje sovits undan effektivt. Brunchen ska nu tillagas. Det enda som är bra med England är nog dess delikata brunchvanor. I övrigt är England fula tjejer, ännu fulare väder och nationalrätten Fish and chips som man får inlindat i tidningspapper (?), om man väljer take-away.

Just min brunch fick innehålla vita bönor i tomatsås, äggröra, korv och krossade tomater. Jag förtärde även lite juice och smörgås. Enligt viktväktarna innehåller detta mål 758374 poäng ungefär. Men gott är det och helt rätt på lördag morgon. Sluta knapra flingor och annan kaninmat. Släng isberg åt helvetet.

 

Fredrik anlände till min bosättning vid ca. 13.50 Vi reste kort därefter i paret Frybbos Audipulka ut mot Timrå.

Timrå, kommunen som vägrar erkänna sitt beroende av Sundsvall och där det luktar fruktansvärt illa. Har du gasig mage är detta stället att slå sig ned i. Ett bra hockeylag har man dock och dagen till ära stod Luleå för motståndet.

Ett enda mål fick vi se och man behöver inte vara raketforskare för att räkna ut att det här var riktigt tråkigt. En skitmatch. Målet tilldelades dock Timrå och på så sätt var det trevligt med ”hemmaseger”.

I övrigt skall informeras att Eon arena är bra skit. Vill du ha sportslig stämning är det här du ska vara när Timrå spelar och tyvärr inte i Sporthallen för korgbollsunderhållning.

 

Kvällen skulle nu spenderas i soffan, igen. Jag har blivit en riktig hemmakär potatis. Mestadels för att jag faktiskt håller full rulle på vardagarna. Vidare så lider jag verkligen inte av syndromet rastlöshet. Jag föraktar den typen av beteende. När man dessutom har så flatterande sällskap som jag, så är det svårt att byta ut denna aktivitet mot t.ex tinnitus och alkoholframställd fylla på någon av Sundsvalls vulgära secondhandklubbar. Näe, lördag kväll var en sjukt bra kväll, på alla sätt!

 

Idag är det söndag, det vet du ju. Såvida du inte lever i en kartong, kallas våfflan och efterblivet smugit in på biblioteket för att läsa detta.

Idag har jag träning kl. 15.00 och försvarsspel och shelldrill står på agendan. Det måste bli perfekt. Allting.  

Vidare har jag kl. 18.00 möte på Dragons. Jag sitter med i ungdomsgruppen. Där sitter vi och fattar alla möjliga beslut. Beslut som sedan får en förhoppningsvis positiv påföljd i våran ungdomssektion. Idag ska vi tilldela arbetsuppgifter och jag ska även redogöra för förslag gällande uppvärmningsställ till våra kadetter. Mitt starkaste förslag och som jag propagerat starkt för på sistone, är att vi ska få fika när vi sammanträder. Detta är något jag verkligen brinner för. Mer kanelbullar till eldsjälar, heter min senaste kampanj som har fått stor uppmärksamhet! På Martell´s bageri.

Om jag hinner ska jag även gräva ner mig i historieboken och få lite gjort på studeringsfronten. Till detta behöver man en väldigt liten men vass spade.


Nu ska jag förbereda eftermiddagens pass.

 

Vid tangentbordet,

brun på utsidan men påtagligt vit på insidan.

//Marc

 
 
mia

mia

22 oktober 2007 10:21

Hahaha! jag totallt älskar att du refererar till dig själv som ett kinderägg! Du är bara för söt du marc möller!

http://miaigg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards