Direktlänk till inlägg 24 oktober 2007

Ett utdrag ur din väns liv

Av marcy - 24 oktober 2007 08:37

God morgon alla hängivna fans!

 

Som vanligt är det du som läser, som läser texten.

  

Idag vaknade jag av ett sms från Josefin. Där hade hon tummat ner att hennes käre far numera följer min blogg. Josefins pappa är aktiefarbror på Nordea.

Detta är ju fullständigt fantastiskt. Bloggläsningen vill säga. Bloggen sprider sig nu med stormande steg och min förhoppning är nu att hela banken snart sysselsätter sig enbart med att läsa detta pladder.

Jag ser framför mig hur en hårig bankrånare kommer in och skjuter vilt och personalen slänger sig över datorskärmarna för att inte ”skada” min blogg.

 

Jag valde ofrivilligt att kliva upp 07.14 och efter lite gaddborstning och påklädnad, lämnade jag kort därefter min enkla trähydda. Jag promenerade i våldsamt tempo till jobbet och nu sitter jag här. Jag funderar allvarligt på att ge mig själv sparken. Var jag chef och hade anställda som bloggade på arbetstid skulle jag ge dem foten och föreslå omedelbart ingripande från psykolog eller någon form av terapeut.

Det är nämligen så att fingrarna numera drar sig kraftigt mot tangentbordet. En typiskt I-landsskada. Detta skulle aldrig hända någon i Bangladesh.

 

Igår träffade jag Mia. Vi handlade först lite mat och, eftersom jag lever på samhällets botten åt vi ravioli på burk samt majskolvar. Herre gud, jag känner att mitt liv mer och mer börjar likna en slags tragisk komedi. Amen.

Efter vi sköljt ner detta med ett riktigt härligt bordsvatten, var det dags för basket.

Öresundskraft som enligt starka uppgifter skall vara rankad topp-4 i Sverige var nog bland de sämsta lag jag sett spela. I varje fall i basketligan. Sådär dålig får man bara inte vara. Sundsvalls drakar vann utan problem även om siffrorna 95-92 försöker berätta en annan historia. Vi myste på läktaren och jag tappade bara kontrollen och började bete mig ociviliserat mot domaren, ca. 3 gånger. Max. Okej, 5.

 

Efter matchen åkte jag till Balders. Fredriks svarta helgon hade träning. De ska snart till Kramfors och spela mot ett gäng kärringar. Jag satt på sidan och planerade mina egna träningar. Det känns skönt att vara en välplanerad figur och som därför slipper gripas av panik mer än några få gånger per dag.

 

Idag ska jag försöka plugga, igen. Jag försöker ungefär lika mycket som jag misslyckas. Det är en härlig mix.

Jag funderar även på att våldgästa min farbror Ragnar och hans fru, för en fika. Det är jätteskönt att vara hos dom. Man får så gott fika och man kan sitta och lyssna på gamla historier, t.ex. hur  Ragnar hjälpte till att bygga Noaks Ark.

Vidare försöker jag fortfarande utveckla någon form av Tics men det är mycket svårare än jag trodde.

 

Jag väljer allra nederst att lägga in ett klipp med Kjell Bergqvist. Han borde lägga ner skådespelarkarriären och istället bli någon typ av statsråd. Det framgår tydligt om man tittar på filmen.

 

Ha en avslappnad dag!

  

Sveriges bästa import

//Marc



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards