Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

Another day, another dollar

Av marcy - 26 oktober 2007 10:10

Kära du!

 

Hoppas det står bra till och att jag återigen kan få dig att läsa en stund. Jag uppskattar verkligen att du är här, även om du ignorerar min vilja om att du ska kommentera.

Det har även kommit till min kännedom att några utav mina invandrade vänner har börjat läsa min blogg men, har svårigheter att uppfatta vissa delar. Till Er kära immigranter kan jag bara säga; ishdamel mikropiss bechta? Vilket betyder; vill du äta här eller i en plastpåse? På kroatiska.

 

Igår vaknade jag med helt nya krafter. Klockan var 06.45 och jag slog upp mina kletfyllda ögon. Känslan av att jag är en neandertalare var borta. Jag klev raskt upp och insåg att livet nu skulle få en dramatisk vändning. Det var tid för löning.

Med kontinuerliga skutt ledde jag mig själv till jobbet och satte sedan igång med en rasande fart. Jag surfade på Internet, fikade och gjorde personliga ärenden i ett helt nytt tempo. Fullständigt fantastiskt. Jag fick stundtals även jobb gjorda. Detta är dock sällsynt och man funderar nu från kommunalt håll att med hjälp av kamera dokumentera dessa fenomen.

 

Lönen kom som förutspått kl. 12.00, lagom till lunch och jag började hejdlöst spendera denna blygsamma summa. Jag åt en riktig lunch. Äntligen har jag råd med näringsriktig allsidig kost. Det blev en pizza på Gonzalos.

Sedan passade jag på att fylla min svarta hingst med en lättantändlig vätska, kallad bensin. Bensin luktar så gott. Ibland brukar jag åka till Statoil och lukta på pumparna. Bara nosa lite. Mitt besinningslösa beteende har fått massiv kritik i stort sett överallt.


Apropå nos så hade jag promenaduppdrag med Ramses att utföra igår. Vi gick ut 3 gånger. På kvällskvisten slafsade han även i sig mängder av mat och la sig sedan belåten på min snorgulgröna matta. Vi somnade kl. 01.12 Ramses låg då ovanpå mig och låtsades som ingenting.

Jag och Ramses trivs ihop och har massa saker gemensamma; vi är lika bruna, håriga och kan känna av det motsatta könet på ca. 3 km. avstånd.

Jag urinerar dock inte på träd, husfasader eller andra offentliga föremål.

 

Apropå urin på offentliga platser så är det nog många som ska ut på krogen under helgen. Det skall supas håglöst eftersom att man fått pengar till detta intresse. Jag funderar på att dra ner på Mysack och ta en Coca-Cola bara. Lyssna lite på discomusik.

På lördag morgon ska jag dessutom följa med Fredrik och hans basketlag upp till Kramfors. Det är kattbråk på toppnivå och jag ska fungera som en assistent. Det ska bli roligt och intressant.

Vidare funderar jag på att under pistolhot, tvinga Fredrik att assistera åt mig (igen) på kommande Stockholmsresa. Min kollega Anders har nämligen bestämt sig för att sluta coacha, då detta tar för mycket tid. Så nu är jag på jakt efter en assisterande coach.

 

Apropå det (för tredje gången!) så hade vi även träning igår. Det gick väldigt bra. En fördel med gårdagens pass var att Ammar var med. Han gör dubbel nytta. Han spelar bra basket men funktionerar även som tolk åt Abdullah. Abdullah kommer från Irak och har bara bott här i några månader. Han förstår ingenting av vad jag säger. Idag ska jag inhandla en arabisk parlör samt öva på mina gestikuleringsfärdigheter.

 

Idag vaknade jag av ett något bekant ljud. Ljudet påminde om slickningar och slurpningar, som när man via sugrör dricker ur det sista ur en läskmugg. Det var Ramses konstanta rengöring av sina genitalier. Efter att han gjort detta i 13 underbara minuter, hoppar han beslutsamt på mig, för att nu slicka mig i ansiktet. Detta är en utav baksidorna med att ha hund, tillsammans med att behöva plocka upp avföring. Hundar kan helt enkelt inte uppträda civiliserat och städat. Ändå är de våra bästa vänner.

Hur som haver gick vi en promenad och Ramses kissade noggrant ner hela området.

Nu är jag på plats på jobbet och visst är det skönt med fredag?

Idag ska jag äta rå fisk till lunch, sätta upp den där förbenade spegeln och ikväll blir det väl att se Idol samt följa Dragons bortamatch mot Akropol.

Förhoppningsvis finner jag en god kamrat att tillbringa detta med, annars börjar jag nog grina.


Trevlig helg din sjöröv.


Lika dryg som aktuell

//Marc


Snoop Dogg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards