Direktlänk till inlägg 6 november 2007

Humorns baksida

Av marcy - 6 november 2007 09:31

Hej!


Vilken tid det har tagit för killen att blogga! Jag har haft fullständigt med ting att stå i och bloggen har blivit lagd åt sidan.

Detta inlägg blir relativt kort och delger inget av den senast gångna tiden för Marc Möller. Detta får vänta tills ikväll.


Jag har tidigare sagt att man bör nog vara restriktiv i vad man skriver på bloggen. Man kan t.ex (egentligen) inte skriva exakt allt vad man tycker och tänker. I alla fall inte utan att möta viss kritik.

Som person är jag fruktansvärt dryg och har en förmåga att skämta om exakt vad som helst. Jag kan använda ironi hejvilt och detta egentligen för att göra bloggen mer läsvärd och rolig, vilket jag lyckats bra med.

För att skämta om vad som helst behöver man kunna TA vad som helst och även ha en enorm självironi och kunna skämta med sig själv. Men, jo, man måste nog ha en nypa självkritik också. Det är ett fritt land men, samtidigt känns det för mig fullständigt fel om någon tar illa vid sig av att läsa denna blogg. Just gällande detta (som jag kommer till snart) så är det dock inte så konstigt. Jag strulade till det!


Att använda personangrepp är aldrig befogat men, jag menar aldrig illa. Allt detta i denna blogg är bara ett sätt att klara av vardagen i en annars så allvarlig sådan, där dåliga nyheter trängs tillsammans. Det har varit svårt att förstå hur många som faktiskt kan och väljer att läsa min blogg och hur pass den kan påverka.

Till saken och det faktum att jag önskar be om ursäkt till Kramfors Alliansen och Jessica m.fl som jag tyvärr gått över gränsen emot. Jag har aldrig som avsikt att sticka någon i ögonen eller vara elak. Ni som känner mig vet detta. Jag är faktiskt en trevlig figur och blev lite chockad över ett nyss avslutat samtal.


Vi börjar om från noll, såhär tycker Marc Möller. Vi åkte upp och spelade en match i Kramfors. Allting var väldigt bra ordnat. Vi fick rejält med spö mot ett bättre lag. Vi kämpade på men mötte stundtals onödiga kommentarer från spelare och sekretariat (som t.ex "åk hem då för fan" eller "håll käften") och detta verkar tyvärr vara accepterat?

Jag anser själv att jag förde en bra dialog då det behövdes och agerade fullständigt sportsligt.

Hur som helst åkte jag hem, bloggade i vanlig ordning och skämtade till det lite. Det sistnämnda var onödigt och jag borde formulerat mig som ovan istället, om ens det?


Med förhoppning om fortsatt förtroende samt att vi kan lägga detta bakom oss, då vi alla inom basketen jobbar för samma sak. Övriga frågor eller synpunkter mottages mer än gärna, via telefon till mig personligen.


"bara en blogg"

//Marc

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards