Direktlänk till inlägg 9 november 2007

Från ett slaskigt...Moskva?

Av marcy - 9 november 2007 16:31

Skepp och hoj landkrabbor!

 

Härmed avlägger jag en avancerad rapport. Arbetsveckans sista. Allting är taget direkt ur kapten Möllers liv, i drakbyn Sundsvall. Kapten Möller heter egentligen något annat.

 

Torsdag, och jag vaknade av att regnet smattrade som K-pistskott mot fönstret. Det är numera riktigt blaskigt ute, och grått. Man får genast känslan av att man bor i Ryssland. Jag har därför börjat förtära vodka kl. 08.12 varje morgonen. Allt för att få den bästa känslan. Imorgon ska jag byta namn till Stanislav.

Torsdagen var relativt innehållslös. Jag coachade ett briljant träningspass och såg sedan mitt f.d lag (där jag spelade själv) få korgbollsmässigt stryk av Bosvedjan. Tyvärr hann jag bara se de 6 sista minuterna så en eventuell matchanalys av denna match ger ingen rättvis inblick.

 

Idag väcktes jag av Hans Zetterberg. Han hade tagit mitt tidigare blogginlägg på fullaste allvar. Kl. 07.00 exakt, ringde Hans och sa åt mig att vakna omedelbart. Hans har tydligt en sådan makalös energi vid denna tid på dagen och började genast samtala och ställa utmanande frågor som, vem jag trodde skulle åka ut ur Idol ikväll. Jag minns även att vi språkades vid om annat men, jag har ingen aning om vad vi egentligen sa.

Samtalet varade 3 min. och sedan somnade jag om. Jag fick sedan ett sms från Hans där jag skulle svara på frågan om jag var vaken. Svarade jag inte hotade han att ställa in sig på snooze och ringa upp mig inom 11 minuter. Hans är nu anställd som min personliga väckarklocka.

 

Det viktigaste jag gjort hittills idag måste ändå bliva att jag bytt från sommar till vinterdäck. Igår gled bilen okontrollerat omkring på vägen. Jag satt inuti och kände mig allmänt maktlös och jag bestämde här att det nog var dags för ett byte. Bilens fälgar gick nu från 19” till ynka 15”. Vilken tragisk händelse kan tyckas men, vilken komfort det blev! Nu minns jag varför jag valde just detta automobila schabrak.

Instick: Jag har fullständig respekt för Er som faktiskt skiftar däck själva. Det är helt fantastiskt gjort. Ni borde bli veckans brandmän.

 

Såhär på fredag eftermiddag har jag det fördelaktigt lugnt på jobbet. Chefen har åkt hem för några timmar sedan och jag och Tony sitter vid varsin dator och roar oss. Tony käkar även en krämbulle. Man ser att Tony har ätit alldeles för många sådana. Han berättade dock nyss att han väljer att enbart äta en enda bulle idag, eftersom att en sådan kunde ju, citat: ”nära en hel familj i Kenya i ett år. Eller typ Nigeria eller något annat sånt där.” Han skrattar. Slut citat.

Efter jobbet kommer Anders förbi och vi ska hänga oss tillsammans. Alltså umgås och äta mat o.s.v och sedan blir det en färd ner mot Sporthallen, för…

 

Ikväll är det basket! Det kan verka som att det alltid är basket, varje kväll, i mitt liv. Men kl. 19.04 är det Sundsvall Dragons som tar emot Borås, hemma i Sundsvalls Sporthall. Jag hoppas förstås att Sundsvall vinner och att jag slipper bli förbannad över diverse ting.

Jag blir ofta irriterad på olika saker när jag är på match. Dels på spelare som jag tycker uppträder opassande, t.ex motståndarspelare som öser in poäng. Sedan kan jag störa mig något infernaliskt på domare och särskilt då de erkänner fel men, inte rättar till dem, utan upprepar dem. Till sist irriterar jag mig enormt på mig själv och det faktum att jag blir så irriterad över de två först nämnda sakerna. Mestadels har jag väldigt roligt på matcherna. Tur är väl det?

Men sporthallen är så liten att om man blir fullständigt ursinnig och skriker något i linje med ”men hur fan kan du vara så jävla korkad?”, så hör hela hallen det. Sverige är ju det fria landet men samtidigt, och speciellt i Norrland, finns det en inbakad kod i vårat beteende som säger att vi skall (läs bör) vara återhållsamma, städade och inte sticka ut hakan allt för mycket.

Vi får se hur det går!

 

Imorgon bitti åker jag med mitt lag ner till Stockholm. Det ska bli fasansfullt underhållande, såvida inte stundande snökaos medför att jag blir sittandes i ett tåg mitt i ingenstans och blir tvungen att gripas av panik.

Vi ska i vanlig ordning spela 2 matcher på lördag och 1 på söndag. Önska mig lycka till i kommentaren, okej fint hej.

 

Mer att förtälja, det har jag när mer har hänt. Nu skall det sista göras innan klockan slår fem! Det kunde ha rimmat. Sköt om dig och ha en trivsam helg!

  

Fylld med egenskaper

//Marc

 
 
Ingen bild

Chris

10 november 2007 20:40

Hoppas Dragons vann och hoppas du skrek så hela hallen hörde! =) Det är största skillnaden mellan nordamerika o medelmåttiga Sverige - här VILL folk höras och här skiter folk i vem som hör! jag var på Eddies match igår och det kastades ut t-shirtar till de som skrek mest. INGEN i Sporthallen skulle ha en chans kan jag lova! =)Och där satt jag, tyst som en mus och försökte hitta nånstans att fästa blicken...haha...men tro mig, det smittar så snart är jag nog lika högljudd! Trevlig helg,kram!

 
Ingen bild

Mia

11 november 2007 21:08

Marc.. att du hade en lugn o innehållslös torsdag förmildrar inte gärna det faktum att du glömde bort min födelsedag! =) Love ya! ;)

 
Ingen bild

Farbror Åke

21 november 2007 14:08

Du måste blogga oftare!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards