Alla inlägg den 8 januari 2009

Av marcy - 8 januari 2009 10:25

Man ska aldrig säga aldrig. Helt plötsligt kommer det ett blogginlägg!? Nästan ett år sedan sist och nu tänkte jag damma av bloggen och använda den som en slags resedagbok.


Nyår med 9 gäster, middag, klagomål från grannen och hela kittet är avklarat, och 2008 är nu historia. Ett relativt ointressant år. På grund av lathet lyckades jag inte byta jobb. Jag hade en regnig semester som tvingade mig att renovera köket. Hans och Bitte gifte sig. Jag inledde en simkarriär och tog även en paus från coachandet.


I slutet av året träffade jag någon speciell och 2009 kommer förstås att bli så mycket bättre. Man ska i och för sig aldrig ha ett sämre år än det som nyss varit, för hur smart är det då?


Jag och min låtsassambo Anders ska under 8 dagar besöka de förenta staterna. Vi åker till Uppsala imorgon fredag och bor en natt hos Chris, och på lördag morgon flyger vi raskt över Atlanten!


Blåsiga Chicago är adressen och resan har 3 syften; se några schyssta basketmatcher, handla och ja, handla? Jag har satt en våldsamt generös budget, vilken jag vet kommer övertrasseras. Den ekonomiska krisen får läggas på hyllan, för nu orkar jag inte hålla tillbaka!


Resfeber vet jag inte ens vad det är men, förväntningarna är nu skyskrapshöga. Ibland så att jag börjar skaka lite lätt. I offentligheten brukar jag skylla på att jag fryser. Chi-town är USA:s tredje största stad och tempot verkar bra där borta. Dock verkar det förhållandevis farligt att vistas där. Man får t.ex räkna med att bli skjuten i bröstkorgen om man muckar gräl.


Mike Wilhelm är mannen i Chicago. Han bjöd in oss. ”Please come over, I want you guys to see my city”. Jaha ja, kör på det då, sa jag (Jaha yes, drive on that then). Mike är assisterande coach i Chicago Bulls och har lovat att fixa biljetter till minst 3 matcher. Dock är det ganska alarmerande att jag ej lyckats få tag i honom på sistone (?).


Spännande ska det bli. Att få se en NBA-match har funnits på önskelistan länge. Att få prova på USA:s nationalrätt fett med Coca-Cola, ska också bli jättekul. Vi ska även försöka hinna med några sevärdheter, som Hooters.


Puss och kram SL


//Marc

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards