Alla inlägg den 30 januari 2009

Av marcy - 30 januari 2009 14:02

Fredag! Jag har lagt fram pilgrimsmusslorna på tining och storstädat lägenheten. Nu är det helg. Igen. Helgerna kommer allt fortare, och så är det när man ligger på topp! Det där är mer en intalan än i verkligheten förankrat. Men det är ju kul att vara fyndig.

Igår såg mina bruna armar ut som kokt fullkornsspagetti. Mia och jag lyfte massvis med skrot. Säkert hela gymmet. Minst. Då Mia fick svårartade krampkänningar och då vi (mot våran seriösa träningsinställning) skrattat hejdlöst i 13 minuter åt att Mias kompis köpt en säng för 75.000, så slutade vi träna och åkte därifrån. Mias bil vägrade lämna parkeringen. I protest hade bilen bestämt sig för att fastna i den snödriva och ishav som Mia valt att parkera den i/på. I ett desperat försök att komma i trafik gasade vi (utan att röra oss mer än 2 cm.) i ca 7 minuter tills det luktade bränt gummi och vi blivit gasförgiftade. Som den atlet jag är, rusade jag ut (och bad en annan kille om hjälp) och började skjuta på fanskapet. Att skjuta på en bil då man nyss tränat är icke att rekommendera, så nu har du lärt dig det också.

Vi åkte till Sporthallen och såg Black Saints vinna mot Kramfors med 3 poäng. Hade Sundsvall förlorat hade jag förmodligen fått ett mentalt sammanbrott och blivit fullständigt sjövild. Detta på grund av allt förbannat slarv i sekretariatet. Nu när jag tänker på det så kunde Kramfors lika gärna vunnit, om allt sköttes rätt. Ingenting fungerade. 24-sekundersklockan både gick och stod still då den skulle göra motsatsen. Likaså matchklockan, och lagfoulskast var det ingen som orkade komma ihåg eller bry sig om. Sådant är så typiskt mig att hänga upp mig på. Jag anser dock att är man och ser en basketmatch, ska man kunna se på matchen och kunna räkna med att tekniken runtomkring fungerar perfekt. Exakt och perfekt. Men det är bara att gratulera Saints till en vinst. Att slå Kramfors kan aldrig kännas fel? Nu blir det väl läsarstorm igen…

Ikväll ska jag tillaga pilgrimsmusslor. Jo, jag var faktiskt seriös. Till varmrätt sitter jag dock och klurar ännu på vad jag ska hitta på. Det känns ju som att det tyvärr bara kan gå downhill efter musslorna. Jag är ganska besatt av mat. Det är sjukt gott med mat och även vetenskapligt bevisat att utan mat så riskerar man att dö ut och bli ickeexistentiell. Efter gourmetmiddagen ska vi tydligen se filmen ”Haven” (engelsk uttal). Det blir nog bra, det är verkligen inte varje dag som jag ser en film jag inte sett förut. En annan viktig sak att notera är att TV-programmet ”Hjälp!” börjar ikväll. Förhoppningsvis kommer både Carro och Anders förbi oss också. Då blir det kvadrupelroligt.

Imorgon lördag ska vi se en basketmatch, vilken det nu var minns jag inte eftersom jag börjar bli så gammal och gaggig. På kvällen ska jag på ”Gamla som Sjögatan”. Detta är egentligen 3 vänner som fyller år i samma veva, gått ihop och abbonerat Skeppsbrokällaren för en dundrandes 74-årsfest! Buffé, DJ Mange Myt, Shotrace och skandalöst billiga priser i baren. Det funkar nog.

På söndag (förutom ännu en basketmatch) ska jag göra något så otraditionellt som att gå på skotercrosstävling. Hur det går lär väl måndagsbloggen förtälja.

Ha en skön helg nu ungar

//Marc

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards