Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Flight SK945

Av marcy - 11 januari 2009 00:52

Mina vänner!

Jag sitter i en extraordinär farkost och lite mer än 10.000 m. ovanför Atlanten. Med mig har jag  734 påsar jordnötter och vi färdas mot Amerikat i 866 km/h. Hittills har allting gått strålande. Lite otrevlig och magvändande turbulens är allt som jag hittills fått utlida. Anders sitter och sover. Sådär lagomt sexigt med munnen halvöppen och jag bad nyss flygvärdinnan att vänligen, men genast, torka bort det slem som nu börjat rinna ner längs hans haka.

Varje säte har varsin liten skärm där man kan välja mellan filmer, serier, spel och musik att se och lyssna på. Hittills har jag sett Eagle Eye, De misstänkta och Road to perdition. Nu rullar Everybody hates Chris. Man kan även välja att titta på kamerabilden från någon av de kameror som finns på planet. Antingen kan man välja att titta nedåt (på moln) eller framåt (på luft). Fantastiskt givande. Söv mig nu tack.

Vi har i alla fall kommit halvvägs och jag har förvånansvärt jättetråkigt. När du läser det här är jag förstås redan framme i Chicago, då internetuppkoppling inte finns på planet. Vi landar ca. 14.30 lokal tid och planen är att komma till rätta, och sedan ge oss ut i gangsterstaden för att förtära en riktigt härlig ”invigningsmiddag”. Vad nu det ska betyda!?

Då det var ca. 8 år sedan jag flög sist (jag hävdar miljöansvarstagande) var jag något orolig över att kanske ha utvecklat syndromet flygrädsla. Jag kan nu konstatera att så är inte fallet. Dock är jag som sagt flyguttråkad.

Back before you know it boo…

//Marc

 
 
Ingen bild

Mia-city

11 januari 2009 11:10

Skönt o veta att ni är framme! På lördagen när jag klev upp såg jag på nyheterna att det hade varit skottlossning utanför arenan när en basketmatch precis slutat... läskigt det där! Be careful in gangsta-city! puss o kram till er båda!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards