Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Lördag - first impressions

Av marcy - 11 januari 2009 14:04

9 timmar på ett plan och sedan får vi äntligen andas amerikansk luft. Mycket intryck blir det på en gång. Alla är så trevliga och allting är så stort. Vi tar ett pendeltåg in till stan och jag får sitta bredvid två ghettoladies. De pratar på och använder meningar som ”Yeah, you better tell that bitchass to get his act together and get that money yeah”. Jag får genast känslan av att jag befinner mig i en filminspelning. Vi rullar igenom en hel del bostadsområden också, som ser mer eller mindre förfallna och övergivna ut.

Men helt plötsligt är vi inne i pulsen! Trafik, vinande sirener, skyskrapor och stora upplysta skyltar överallt. I ett snöigt Chicago tar vi en taxi till The Doubletree Hotel. På våning 20 och med en fantastisk utsikt, bor vi som kungar. Jag slår på TVn och ett nyhetsankare berättar genast att fem ungdomar blivit ihjälskjutna i Chicago i en så kallad drive-by. Välkommen till The windy city.

Anders somnar omedelbart, medan jag sätter mig och chattar med min Thess i någon timme. Vid åttatiden (kroppen tror dock att klockan är 2 på natten) rör vi oss några kvarter neråt. Dagens sista måltid blir på ett mysigt och halvseriöst pastahak. På promenaden tillbaka försöker jag ta så många bilder jag hann och kunde. Det kommer förstås fler bilder!

Mike ringde och hälsade oss välkomna till Chicago. Detta var väldigt uppskattat, då jag inte kunnat få tag i honom. Han bjöd in oss till kvällens match, Bulls – Oklahoma, men vi orkade faktiskt inte. Han sa dock att vi ska äta lunch tillsammans och ”catch up”, samt att han grejar så att vi får gå på veckans resterande tre basketmatcher plus en NHL-match! Det flyter på bra nu med andra ord.

Nu ligger vi och slötittar på Bullsmatchen, som förstås direktsänds på TV. Ögonlocken känns väldigt tunga, och snart har jag varit vaken i ett dygn. Detta är förmodligen inte hälsosamt. Vi hörs imorgon!

//Yours truly

 
 
Ingen bild

Lars-Ove

11 januari 2009 18:23

Ta lokaltåget ut till prime outlet. Det är värt resan.
Jag såg på ett av korten att ni var utan för restaurangen the bowl, den är bra.
Ni måste gå och käka hamburgare på Billy the goat.

 
JoJo

JoJo

12 januari 2009 01:56

Jag är tammetusan rörd över ditt duktiga bloggande. Keep it up homie!

Njut av stunden, hälsa Anders och för Guds skull - Var rädd om er pojkar!

http://www.spegelfjollan.blogspot.com

 
Mia

Mia

12 januari 2009 16:58

Grymt Marc! Härligt att bo på tjugonde våningen! Är det inte i chicago som dom har sån där skytrack?? alltså typ motsatsen till tunnelbana if you know what i mean!? knäpp kort på den i så fall! - nu är det ta me tusan min tur att be om skumma bilder ;)

Kram på er! Ni är redan saknade här hemma!

http://miaigg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards