Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Weekend!

Av marcy - 23 januari 2009 11:16

Hej!

Nu är det trevlig helg igen. Jag har planer på att ta igen förlorad tid, i dubbel bemärkelse. Dels är jag kraftigt jetlagad (international businessman) och behöver sova, men dels har jag ju varit utan Thess ett tag nu. Det blir med andra ord en lugn helg.

Återkomstveckan och tisdagen började efter en halv dags jobbande, med basket. Då jag nyligen varit och sett Bulls spela inför 22 000 åskådare, hade det varit lätt att bli den här kaxiga typen som konstant repeterar ”ja men jag har faktiskt varit i USA, och däääär” o.s.v Dock är jag som bekant extremt ödmjuk men faktum är att jag har saknat vår lilla drakby och vårt basketlag. Även fast DJ-killen spinner igång Roxette (!) inför knappa 1 500 stycken som valt att gå till Sporthallen, så är det alltid något speciellt att se mitt lag spela. Utklassningen var dessutom ett faktum i tisdags, då vi tuggade sönder Plannja till småbitar, med runt 30 pinnar. Valuta för pengarna.

Onsdag, och vi gick och såg Thess lag spela, och förlora. I onödan. Igen. Torsdag, och kroppen verkar börja komma ikapp, så jag åkte och tränade. Efteråt lovade jag återigen och för 57:e tusende gången att sluta träna, eftersom det är så jobbigt. Då man tränar får man ont överallt till skillnad från att t.ex sitta i soffan, äta chips och se på TV. Jag tränar med Mia och hon driver mina s.k muskler till vansinne. I och för sig är jag tämligen säker på att hennes kropp fullkomligt hatar mig också.

Idag är det fredag. Kyckling! Nej? Men basket. Uppsala gästar och det blir även avslutningen på det 70-års jubileum som Dragons haft i en vecka. Först är vi några få som bjuds på en fin middag (observera skillnaden mellan en fin middag och en finmiddag) i VIP-rummet. Det är väl tacos och en risifrutti kanske. Jag ska ta med en egen sked. Lagom till uppkast glider jag förstås ner till courtside, och spelar vi lika bra som sist blir det en trevlig kväll! Annars finns risken att jag blir lite småtjurig, så att respektive måste ägna en timme åt att tina upp mig. Efter matchen ska vi hur som helst hem och se Seven Pounds med Will Smith. Detta och hela helgen ser jag fram emot!

Jag får tillönska en behagsam helg. Ta hand om er!

http://www.rixfm.com/webbradio/frameset.php?type=audio&id=3529

//Marc

 
 
Mia

Mia

24 januari 2009 15:29

Haha! Skönt och höra att jag driver dina muskler till vansinne och tack detsamma! Nu jäklar ska vi börja köra ordentligt igen!
Tack för igår! Filmen var grym och det var så skönt att våra drakar vann! Vi ses om inte annat på måndag i gymmet!

http://miaigg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards