Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

I mitten av vecka 5

Av marcy - 28 januari 2009 13:46

Mitten av arbetsveckan och jag sitter och latar mig i vanlig ordning. Benen värker något fruktansvärt från gårdagens benpass på Ego. Benen är på sätt och vis halva kroppen och det var en omskakande upplevelse att utsätta dessa två pelare för fysisk ansträngning. Mina knän höll faktiskt, fast idag går jag runt som om jag har skitit på mig. En främmande man på gatan rekommenderade någon typ av vuxenblöja, men jag är som vanligt väldigt skeptisk.

Helgen blev som förväntat lugn och fantastiskt bra. Mat, mys, filmer, promenad, basket och en smula bus. Men framförallt var det skönt att få sova ut! Jag är numera helt återställd till tidsformat svensson. Helgen började med att Dragons vann mot Uppsala, och detta efter att vi fått äta en riktigt god middag uppe i det s.k VIP-rummet. Maten var 10 ggr. (utan tvekan) bättre än den som serverades på Scottie Pippens eftermingel, och ja, det gäller väl att prioritera helt enkelt. Efter matchen blev vi ett gäng som åkte hem till mig och såg på ”Seven Pounds”. Denna film får bli veckans filmtips. 5 utav 5.

I lördags valde jag och Thessla att göra tre saker. Allt för att inte överrumpla oss själva eller drabbas av någon typ av överansträngning. Vi började först med att sova bort hela dagen. Ner med en Coffehousesallad och sedan hämtade vi Ramses och gick ett varv runt Sidsjön. Efter det fick vi besök av Anders och Carro, och vi såg på ”Reign over me”. Behöver man göra mer än så på en dag? Det är tveksamt.

Söndag och ännu en Orongofight att bevittna! Men det går tungt för drakjuniors. Serietrean Blackeberg var på besök i B-hallen och vore det inte för en dålig hemmastart, så hade detta kunnat bli en bra match. Minns inte vilka siffror som kunde noteras efter slutsignalen, men jag drar till med runt 20 pinnar upp för våra drakpojkar. På kvällen lagade vi en riktigt god middag och såg sedan på serien ”Gossip Girl”. Att just jag skulle fastna för denna serie är ytterst osannolikt men detta är nu ett faktum. Som klistrad sitter jag och reagerar upprört på intriger och otrohetsskandaler som sker i Manhattans ungdomselit. Suck.

I måndags köpte jag en Squeezebox Boom. En ytterst fiffig apparat som spelar upp musik som man laddat ner (lagligt eller så) från internet. Ställde in den i sovrummet och därifrån kommunicerar den trådlöst med min server och streamar mp3 från mitt välfyllda musikbibliotek. Jag har även hundratals internetradiokanaler att välja mellan. Min favoritkanal är ”NRJ R´n´B” i Beirut, Libanon, för att sätta rätt stämning på kvällen eller kanske för att vakna upp till något annat än ett skränande alarmljud, som sedan gör att man går runt och är stressad hela dagen. Köp!

Igår var det som bekant tisdag. Veckans bästa dag, då den är längst ifrån ännu en måndagsmorgon. Dagen innehöll ingen extraordinär händelse. Lite jobb, våldsam styrketräning och jag hade sedan ett telefonstyrelsemöte med MNBDF. Av okänd anledning blev jag mötet till ära, sekreterare. Det fungerade väldigt fint ända tills min telefon dog. I MNBDF sitter vi och diskuterar basketen i distriktet mellannorrland och vi försöker få saker att rulla på som de ska. Vilket det stundtals verkar vara fullständigt omöjligt att få till. Vi kämpar på…

Idag är det mellanlandning och vilodag. Efter jobbet ska jag tillverka en makalös tomatsås och koka lite kycklingfylld pasta. Vi tänkte skotta i oss detta medan vi plöjer oss igenom andra säsongen av Gossip Girl. Livet är hårt.

Ha det så fint!

 //Marcy


Gossip Girl, Squeezebox BOOM och Seven Pounds


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcy - 19 maj 2009 15:24

Nu var det en mindre evighet sedan jag skrev. Under evigheter hinner det hända massvis av saker! Det kanske viktigaste är att SM-guldet är i hamn. Chansen att avgöra hemma lyckades vi dock inte ta och jag erkänner att jag började bete mig något depre...

Av marcy - 29 april 2009 11:33

God dag!  Egentligen är det otroligt. Att som liten pojkspoling bli intresserad av en idrott och sedan ha tur nog att växa upp i en stad vars lag är så pass framgångsrikt inom den. Jag kunde ju lika gärna bott i Östersund och bli tvungen att se mitt ...

Av marcy - 23 april 2009 10:54

I fredags krossade vi Solna med 40 poäng! Aldrig någonsin har vi väl varit så överlägsna, och på läktaren var vi riktigt skadeglada gentemot de s.k. svenska mästarna från huvudstaden. Nog om det eftersom vi faktiskt förlorade final 3, borta i tisdags...

Av marcy - 17 april 2009 11:30

Idag är det fredag, hela jävla dagen och snart är det helg igen! Solen skiner över kuststaden och jag ska antingen kratta lite löv eller skjuta en fågel. Allt för att få den där rätta vårkänslan. Igår snöade det. Det var ytterst underligt. Vi grillad...

Av marcy - 15 april 2009 11:20

Hej där! I påsk har jag vilat mycket. Vid ett tillfälle till och med latat mig i en bubbelpool. Det har ätits påskmat och tränats lite också. Så att det gick jämnt upp ungefär! Vi var även ute och skakade stjärtarna en kväll på Oscar och ja, påsken h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards